Avatar billede erikzielke Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hide-when

Hvorfor virker følgende formel ikke i hide-when på en hotspot knap:
@If(status_1 = \"0\" ; @True; status_1 = \"1\";@False; status_1 =\"2\"; @True; \"0\")

status_1 er et felt med tre alternativfelter(radio-knapper) og der er tre aliaser 0-1-2
Avatar billede roed Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:54 #1
Det er fordi du ikke kan gøre det på den måde! Nu er det meget forvirende, men ud fra hvad jeg kan se så vil du have knappen til at blive skjult når værdien i feltet enten er 0 eller 2. Korrekt??
Avatar billede erikzielke Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:19 #2
Ja
Avatar billede roed Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:26 #3
Så skal du skrive :
Status_1!=\"1\"

Dermed menes at feltet skal være skjult når formlen er sand!!!! Altså når Status_1 IKKE er ligmed 1, så kan du ikke se feltet.
HUSK desuden at sætte hak ud for \"Refresh fields on keyword change\" i dit radiobutton felt. Ellers vil det ikke virke!!
Avatar billede cbkc. Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:29 #4
Min egen erfaring er, at det ikke er muligt at skjule knapper i formularer, blot ved at ændre indholdet af feks. feltet Status_1, ændringen slår ikke igennem før en opdatering af UI bliver gennemført.

Det er derfor muligt at konstruere skjul-hvis sætninger, som tilsyneladende ikke virker, indtil at User interface bliver opdateret, som feks. når man skifter fra read- til edit-mode.

Hvis ovenstående ikke er relevant, er mit forslag at @True skiftes ud med 1=1, og @false mee 1=0.
(det kan godt være det giver det samme, jeg har bare af og til oplevet en forskel).
Avatar billede cbkc. Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:30 #5
Tja, roed kom først med refresh.
Avatar billede erikzielke Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:32 #6
Sådan eller hvad:
@If(status_1 != \"1\";@True;@False)

Det kan jeg altså heller ikke få til at virke
Avatar billede roed Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:35 #7
Nej, bare Status_1!=\"1\" uden noget andet!!
Avatar billede erikzielke Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:38 #8
Jeg kan heller ikke få cbkc.\'s til at virke. Siden blever først gemt så lukket og så vises den samme side igen. Men har skal knapperne være anderledes
Avatar billede erikzielke Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:53 #9
Og selvfølgelig kom jeg til at klikke på accepter knappen, før jeg havde fået hvad jeg ville have
Avatar billede roed Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:58 #10
Jamen, så sig dog frem så du kan få det! Ellers vil jeg da med glæde give dig alle 5 point tilbage ;o)
Avatar billede cbkc. Nybegynder
01. november 2001 - 10:33 #11
Har du fået det til at virke, ellers..

@If(status_1 = \"1\" ; 1=2;1=1)

eller:
@If(status_1!= \"1\" ; 1=1;1=2)

eller:
@If(status_1!= \"1\" ; 1;0)

alle melder sand hvis værdien i status_1 er forskellig fra 1
(kan ikke huske om det skal være \"1\", eller 1 i status_1 = \"1\")