Avatar billede biggs Nybegynder
30. maj 1999 - 23:52 Der er 1 løsning

Brevfletning fra VB5 til Word

Jeg laver et program, hvor man skal kunne flette databasen sammen med et worddokument, blot ved at vælge dokumentet. Altså ikke noget med at åbne word. Ideen er at man skal kunne vælge det dokument og så printe dem ud fra mit VB5 program.

Biggs
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 1999 - 00:48 #1
Hello bigs

Denne funktion skulle kunne bringe dig godt igang

Function BrevFletMedWord(Optional strFilnavn As String = "") As Boolean
Dim objWord As Word.Application
Dim bWordWasOpen As Boolean
    On Error Resume Next
    bWordWasOpen = True
    Set objWord = GetObject(, "Word.Application")
    Err.Clear
    On Error GoTo err_open
    If objWord Is Nothing Then
        bWordWasOpen = False
        Set objWord = GetObject("", "Word.Application")
    End If
    If strFilnavn = "" Then
        objWord.Documents.Add
    Else
        objWord.Documents.Open strFilnavn
    End If
    objWord.ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdFormLetters
    objWord.ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:="C:\FLETFIL.XLS", _
        ConfirmConversions:=False, ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, _
        AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", _
        WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, _
        Format:=wdOpenFormatAuto, Connection:="Hele regnearket", SQLStatement:="" _
        , SQLStatement1:=""
    objWord.ActiveDocument.MailMerge.EditMainDocument
    BrevFletMedWord = True
    Exit Function
err_open:
    BrevFletMedWord = False
End Function