Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:52 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

305 POINT for en ASP Counter

Jeg har ikke selv ret meget forstand på asp men jeg skal bruge et counter i asp der gør brug at en access DB hvor der er 2 rækker i den ene hedder IP ig den anden count. når siden bliver loadet skal den
1: gå ind i DB\'en og se om IP allerede er der og hvis den er så øge tallet i count (som står vedsiden af ip\'en) med en
2: hvis den ikke er der skal den oprettes og få tildelt count 1.

et fuld funktonelt script vil blive belønet med 305 point.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 09:57 #1
Oprettelsesdato
Point ved oprettelse
Point opsparet (1 dage * 5 point)
Point tjent
Point brugt
Point ude
Banner Point
I alt
http://www.rush.dk/for_mange_point.php
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:03 #2
<%

Dim ipAdr, Conn, dbConn
dbConn = \"SERVER=local; DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"db.mdb\")
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open dbConn

ipAdr = Request.ServerVariables(\"REMOTE_HOST\")

SQL = \"SELECT * FROM tabell WHERE IP = \'\" & ipAdr & \"\'\"
Set RS = Conn.Execute( SQL )

if( RS.EOF ) then
  RS.close
  SQL = \"INSERT INTO tabell (IP, count) VALUES( \'\" & ipAdr & \"\', 1 )\"
  Conn.Execute
else
  count = CInt(RS(\"count\"))
  RS.Close
  SQL = \"UPDATE tabell SET (count = \" & (count+1) & \") WHERE IP = \'\" & ipAdr & \"\'\"
  Conn.Execute
end if
%>

/nute
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:07 #3
det ser rigtig læggert ud nute.
jeg aprøver lige scriptet når jeg kommer hjem fra arbejde og hvis det virker er pointne dine :)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 10:09 #4
og så opretter du en ny bruger eller hva
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:11 #5
space >> hvis du kommer med noen beskyldninger, så iallefall kom med noe begrunnelse for det !! I mine øyne er dette er *helt* \"legalt\" spørsmål, men hvis du mener annet, så får du prøve og overbevise meg om annet. Men så må du også forklare hva du mener...

/nute
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 10:14 #6
oprettet i går

bruger alle sine points på et spm

men fuck det

Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:15 #7
space
grunden til at jeg sætter så mange point ind er at jeg har sidet hele weekenden (som sagt er jeg ikke særlig god til asp) uden at kunne lave noget der virker så nu er jeg SÅ SUR PÅ LORTET at jeg tyr til alle midler for at løse det.
(men jeg skal nok lige skrive mig din mening bag øret og huske det en anden gang)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 10:20 #8
mouse_the_mighty>> well oki :o), er bare så mange fuskere her på eksperten :o(

og hvis alle gør det du gør kommer der point inflation (eller hva det nu heder), hvis der ik allerede er det :o(

Men velkomen til eksperten
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:21 #9
space >> se for deg et scenario:

JEg er forholdsvis ny med alt som heter computere, jeg er ved å lære meg litt ASP, HTML og hva nu alt dette programmeringsgreiene heter. Jeg kan ikke finne ut av å lage en counter (selv om jeg har *så* stort behov for ddet. Jeg kan ikke finne ut av å lete etter en counter selv, og jeg har hørt at eksperten.dk er et sted man kan stille spørsmål om nettopp denne ting, og det eneste som kreves er å \"betale\" med poeng. Hovsa...det gjør jeg så :) Jeg synes dette er et vanskelig spørsmål, fordi jeg *aner* ikke hvordan det skal kunne løses, så derfor setter jeg poengsummen høyt. Jeg vet heller ikke hvordan eksperten egentlig fungerer, så jeg kan ikke vite at 300 ekspertenpesetas er for mye eller for lite.

Man skal også se på mengden arbeid som legges i et spørsmål fra den som løser problemet. Hvis dette spørsmål fortsetter i 2 dager fra nå, så synes jeg ikke det er et eneste poeng for mye, men hvis mitt første svar blir akseptert uten ytterligere \"tilrettelegging\", så skal jeg være enig i at det kanskje er noen få poeng for mye...

/nute
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:24 #10
*GG* ja jeg kan godt se problemet.
du har forøvrigt ret i at jeg laveden en ny konto men ikke \"en mere\" for det var først idag jeg blev anbefalet stedet og da jeg ikke rigtig vidste hvordan stedet funkere og MEGET GERNE ville ha svar gav jeg simpelthen alt hvad jeg havde og håbede på det bedste.
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. oktober 2001 - 11:09 #11
du kunne jo evt som  helt ny på eksperten følge beskrivelsen på de 4 radiobuttons: http://www.rush.dk/for_mange_point.php

efter hvad jeg kan se i oversigten så skal de laves som
() 100 let
() 200 medium
() 300 svært

Husk på uvidenhed er ikke en undskyldning ...
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:21 #12
eagleeye >> hva så med den radiobutton hvor man selv kan velge antall points ? Skal man tolke den som \"siden den står *før* \'Let\' radio, så kan man kun gi mindre poeng enn 15, og dermed anta at den representerer \'Utrolig let\' ? eller skal man tolke det dithen an det kan være \'Utrolig svært\' ??

;-)

/nute
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:04 #13
øøøh nute >> ked af at sige det men jeg for fejl ved
SQL = \"INSERT INTO tabell (IP, count) VALUES( \'\" & ipAdr & \"\', 1 )\"
  Conn.Execute

nogen ide til hvad der går galt????
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. oktober 2001 - 12:19 #14
Jeg kan vise hvordan jeg har gjort:

<%
strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ=\"&Server.MapPath(\"db.mdb\")
Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open strDSN
IP_Adr = Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")
strSQL = \"SELECT * FROM iplist WHERE IPadr = \'\" & IP_Adr & \"\';\"
set rs = myConn.Execute (strSQL)
if rs.BOF OR rs.EOF then
  strSQL = \"INSERT INTO iplist (IPadr, counter) VALUES (\'\" & IP_Adr & \"\',
1);\"
else
  strSQL = \"UPDATE iplist SET counter=\" & rs(\"counter\")+1 & \" WHERE
Ipadr=\'\" & IP_Adr & \"\';\"
end if
myConn.Execute(strSQL)
myConn.Close
%>

Det kræve en database som ligger samme sted som asp file og hedder db.mdb. Det kan du lave om i connectionstrengen.

Den skal indeholde en table med navnet iplist:

iplist skal indeholder felterne:
ID : autonummer
IDadr : tekst
Counter : tal/number
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:29 #15
sorry eagleeye
men den giver fejl
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. oktober 2001 - 12:37 #16
ok hvilken ?
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:43 #17
det var bare en simpel fejl. jeg brugte jo copy/paste her fra siden så der var nogle steder hvor der ikke skulle ha været brugt return

jeg kan by-the-way godt li den måde du venter med at execute Databasen intil scriptet er HELT færdigt.
Avatar billede nute Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:03 #18
mighty >> hmmm...det eneste jeg kan se at går galt i mitt forslag, er at det ikke er mellomrom mellom \'VALUES\' og den etterfølgende parentes

og jo, det å execute sin SQL til sist er pent...kan ikke forstå hvorfor ikke jeg gjorde det samme :-| men ellers er mitt og eagleeye sitt script identisk

/nute
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:07 #19
ok nute jeg prøver lige at
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:09 #20
øøøøhhh hvorfor er det ikke andet end ½ af min kommentar der kommer frem???? nå pyt det jeg skrev var

ok nute jeg prøver lige at se om det hjælper :)
har du arbejdet med asp længe?
Avatar billede zarthax Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:12 #21
www.hotscripts.com
Søg på \'counter\'
Avatar billede zarthax Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:13 #22
Du kan evt. gå direkte ind i ASP og finde dem der.

NB: 305 point er en pæn som for meget for dette spm. :(

20-30 havde været helt ok :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:15 #23
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:34 #24
ja jeg ved det men som sagt så ville jeg være sikker på at få svar, og jeg var ikke helt siker på hvordan det fungerede.
*GG* jeg kan godt se nu er det var lidt for meget men jeg holder hvad jeg lover
og beløner med alle mine 305 Pspørgsmålet er nu bare hvem skal ha dem?
nute kom først og var desuden så venlig at tage mig i forsvar
men eagleeye\'s script var det første der virkede efter hensigten
også er der selvfølig dig selv som kom med en ret god side jeg ikke havde hørt mo før :)

Avatar billede zarthax Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:39 #25
Point er for mig lidt hip som hap .... :)
Bar du har fundet det du skal bruge og det virker :)

Og husker at 60 er for et svært spørgsmål.
Grunden til at jeg nævner det, er at der er ved at gå inflation i point .... pointjagt om du vil :)
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:46 #26
joooo tak :) det er så småt ved at gå op for mig *GG* og som sagt før så skal jeg nok huske det næste gang tingende går mig på. men omvendt vil jeg heller ikke gå tilbage på mit løfte.
Avatar billede zarthax Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:51 #27
Your choice :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
31. oktober 2001 - 11:38 #28
Du kan osse selv lægge et svar og fordele point som du vil ... Gøres ved at trykke på \"Avanceret\" der er til højre for \"afvis\" ....

Bare du lukker spm :)
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:36 #29
ok :) så gør jeg det.
Avatar billede zarthax Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:50 #30
Takker for point og håber du fandt det du skulle bruge :)
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
02. november 2001 - 09:21 #31
jo tak det gjorde jeg. jeg er i vertfald begyndt at få en bedere fåståelse for asp.
det næste bliver nok en der kan sende e-mail :)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2001 - 18:42 #32