Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQLException i oracle

Er der nogen der kan svare mig på hvorfor jeg får denne fejlmeddelse når jeg prøver på at opdatere en tabel i Oracle fra Java:
\"Update kunne ikke udføres pga.: java.sql.SQLException: ORA-01747: ugyldig bruger.tabel.kolonne-, tabel.kolonne- eller kolonnespecifikation\".
Jeg kan oprette, læse og slette fra samme tabel, og samme kolonne!?!
Avatar billede teepee Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:58 #1
Så har du nok lavet en tastefejl i din updatesætning
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:12 #2
Ja tak... spørgsmålet gives videre... det har jeg da checket! :)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 10:27 #3
Er der en trigger på din tabel som måske snyder dig?

Hvordan ser tabeldefinition og update-statement ud?
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:39 #4
Først... hvad er en trigger?

Tabellen hedder sal, og ejes af brugeren \"BIOCITY\". Den har to kolonner: NR og SEATS. Begge \"varchar2\", 10 felter lange.

Mit update-statement: update sal set SEATS =\'50\', where NR=\'2\'

Burde egentlig være såre simpelt, men alligevel...
Avatar billede teepee Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:52 #5
Hvad skal det komma efter =\'50\'?
Avatar billede teepee Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:54 #6
SQL> update configurations
  2  set name = \'BOOH\', WHERE description = \'Gab\';
set name = \'BOOH\', WHERE description = \'Gab\'
                  *
ERROR at line 2:
ORA-01747: invalid user.table.column, table.column, or column specification
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:20 #7
Det var da ikke godt... Du fik ret alligevel. Der kan man se som man kan stirre sig blind på noget.

Tak!
Avatar billede teepee Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:28 #8
Det er hvad der sker. Tro mig, jeg har selv siddet med masser af sådanne fejl.