Avatar billede mss Nybegynder
30. oktober 2001 - 02:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Feltning med reference i MS Word 2000

Jeg skal lave en bordplan med ca. 300 gæster.

I et excel dok. har jeg folks navne og deres billetnr. Denne ønsker jeg at flette sammen med en bordplan lavet i word.

I worddok. ønsker jeg blot at fortælle hvilke billetnr der skal sidder hvor, ved en fletning skal dokumentet selv indsætte Nr. og tilhørende navn til et dok.

Eks. på excel opbygning

billetnr  Gæst
1          Hugo
2          Benny
3          Solveig
4          Grethe

Eks på worddok opbygning

Billet 1
Billet 3
Billet 2
Billet 4

Kan det lade sig gøre og hvordan??

Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 07:29 #1
Det lyder nu som om at du vil lave noget stor ud af en lille ting, hvorfor laver du ikke det hele i excel?
Avatar billede mss Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:22 #2
Fordi excel ikke er et tekstbehandlingsprogram....
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 08:28 #3
Prøv at uddybe det lidt nærmere!. Vil du selv bestemme i hvilken rækkefølge personerne skal sidde eller vil du bare blande dem vilkårligt?
\\\\AMH
01. november 2001 - 14:44 #4
Jeg er lige med på en lytter når uddybningen kommer.
- skal feltningen selv tildele billetnr 1 Hugo et nummer på en stol ?
- hvad er det for et tilhørende dok. navn du vil have med ?

Avatar billede Slettet bruger
01. november 2001 - 14:59 #5
Jeg venter også med interesse på mere info
Avatar billede rvm Nybegynder
19. november 2001 - 14:16 #6
Hej mss

Jeg går ud fra at du vil skrive billetnumrene i worddokumentet og derefter \"flette\" med Excel.

Nedenstående kode er lavet i Word VBA og forudsætter at du indsætter formularfelter i Worddokumentet, hvorefter du skrivebeskytter dokumentet og indtaster billetnumrene i formularfelterne.

Her er koden, der er lavet i \"løs hånd\" så der er sikkert flere forbedringsmuligheder :-)

Sub IndsætNavneFraExcel()

Dim xlApp As Object
Dim række As Integer
Dim X As String

\'Opretter Excelobjektet xlApp
Set xlApp = CreateObject(\"Excel.Application\")
xlApp.Visible = True

\'Excelregnearket med Billetnumre (Kolonne 1) og navne (Kolonne 2) åbnes
xlApp.workbooks.Open FileName:=\"C:\\test\\Bordplan.xls\"

række = 0

\'Tæller fyldte rækker (der må ikke være tomme rækker ind imellem)
Do
    række = række + 1
Loop Until (xlApp.Cells(række, 1) = \"\")

række = række - 1

Set doc = ActiveDocument

\'går igennem alle formularfelter
For Each aField In ActiveDocument.FormFields

    \'Hvis formulafeltet er et tekstfelt
    If aField.Type = wdFieldFormTextInput Then
        Y = aField.Result \' Y = formularfeltets indhold

        \'Tælleren sættes til 0
        n = 0

        \' Excelregnearkets rækker gennemløbes
        For n = 1 To række
            X = xlApp.Cells(n, 1)

            \' Hvis indholdet i række n = formularfeltsts indhold
            If Y = X Then
                \'Formularfeltsts indhold ændres til billetnr + Navn fra regneark
                aField.Result = Y & \" \" & xlApp.Cells(n, 2)
                Exit For
            End If
        Next n
    End If
Next aField

xlApp.Quit
Set xlApp = Nothing

End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
19. november 2001 - 14:16 #7
Hej mss

Det var ikke en kommentar - det var et svar :-)

mvh

Richardt
Avatar billede rvm Nybegynder
22. november 2001 - 15:40 #8
Hej mss

Hvordan går det?

Løste mit svar dit problem ?

Mvh

Richardt
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 08:18 #9
Det ser ikke ud til, at dette spørgsmål er et svar værdigt. Synd at vi ikke selv kan lukke sådan et spørgsmål, når ejeren ikke selv kan finde ud af det.
17. december 2001 - 02:07 #10
amh>>Det har du nok ret i.
Avatar billede mss Nybegynder
20. januar 2002 - 00:09 #11
Beklager alle, at der skulle gå så lang tid.... men der er mange ting der skal ændres når man får ny e-mail adresse....