Avatar billede clone Nybegynder
29. oktober 2001 - 19:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Java packets og JAR-filer, hvordan?

Jeg har lavet et program i Borland JBuilder 5, hvori jeg benytter to packets: packet1 og packet2.
Class-filerne til disse pakker ligger under classes/packet1 og classes/packet2. Jeg pakker dem med JAR.EXE på følgende måde (der forudsættes at JAR.EXE køres fra \"classes\" biblioteket):

jar cf test.jar packet1/*.class packet2/*.class

Problemet er bare, at det ikke virker! Prøver at køre mit program på følgende måde:

javaw -jar test.jar packet1.Program

hvor packet1.Program er den klasse som indeholder min main funktion.

Hvad gør jeg forkert? Hvorfor kan programmet ikke køre?

Mvh.
clone
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:57 #1
Prøv at udføre ordren:
java -cp .:test.jar packet1.Program
Avatar billede lbhansen Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:36 #2
medmindre du har lavet en manifestfil, der angiver én eksekverbar klassse, så er det carstens fremgangsmåde du skal bruge.

Hvis du vil have en eksekvérbar skal du lave din egen manifest fil, og eksekvere den med java -jar test.jar

Kig evt. på logicals svar på
http://www.eksperten.dk/spm/95326
Avatar billede logical Nybegynder
30. oktober 2001 - 07:57 #3
Prøv at åbne jar filen med winzip, og kig de forskellige entries igennem (særligt for stinavne, case etc.)

Dit problem er i øvrigt ikke at jar ikke virker, det er når du prøver at afvikle programmet, at det ikke virker (Dårlig formulering :-)

Ellers burde det virke med java -cp test.jar packet1.Program
Avatar billede clone Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:02 #4
Tusind tak for hjælpen. I har været til stor nytte. Rart at der er sådan nogle dygtige nogle som jer, der kan hjælpe når man sidder fast.
Nu er problemet bare: hvem skal jeg give point? Jeg tror jeg giver ibhansen, da jeg også kunne bruge linket til det andet spørgsmål - problemet er bare, at det er logical, som har svaret på dette spørgsmål. hmmm...
Logical, du får næste gang:-)
Avatar billede clone Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:04 #5
Måske I lige kan svare på et andet relateret spørgsmål samtidigt...? Når jeg kører mit program (i Windows) så vil jeg gerne have DOS-vinduet i baggrunden til at forsvinde. Kan man det?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:00 #6
der burde du bruge javaw istedet for java, som
du selv forslog tidligere.
Avatar billede clone Nybegynder
06. november 2001 - 09:51 #7
Tusind tak, det virker!