Avatar billede kane Juniormester
29. oktober 2001 - 16:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

glemt password og brugernavn

HJÆLP.....jeg skal bruge et glemt password og brugernavn script.
access database hvor pass og bruger ligger i en tabel der hedder account.
man skal skrive sin email og så får man sendt sit brugernavn og password.........jeg bruger aspmail til at sende............håber der er en der vil hjælpe da jeg er for lam til asp endnu.
Avatar billede kane Juniormester
29. oktober 2001 - 16:20 #2
btw .......jeg har ledt efter et på eksperten, men de virkede ikke og resten foregik over mail så man kunne ikke se det færdige resultat
Avatar billede kane Juniormester
29. oktober 2001 - 18:35 #3
<%
SQL = \"SELECT * FROM account WHERE email = \'\"& Request.Form(\"modtager\") &\"\'\"
set tjek = conn.ExeCute(SQL)
If tjek.EOF Then
Response.Write \"E-mail adressen findes ikke\"
Else

If request.querystring(\"mode\") = \"send\" Then

Set Mailer = Server.CreateObject(\"SMTPsvg.Mailer\")
Mailer.FromName = \"Dit password\"
Mailer.FromAddress= \"webmaster@letstart.dk\"
Mailer.RemoteHost = \"mail.letstart.dk\"
Mailer.AddRecipient \"Letstart\"
Mailer.Subject = \"glemt password\"
Mailer.BodyText =Her er dit password\"& VbCrLf & tjek(\"password\")

If Mailer.SendMail Then

Else
    Response.Write \"Der opstod en fejl: \" & Mailer.Response
End If
Set Mailer = Nothing

End If
%>
      <form method=\"post\" action=\"domain.asp?mode=send\">
      <br>
      <table width=\"70%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td class=\"font\">Indtast din Email her</td>
          <td>
            <input type=\"text\" name=\"modtager\" size=\"30\">
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>
          <td>
            <input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"Send\">
          </td>
        </tr>
      </table>
</form>

siden kan ikke visses.......;(
Avatar billede kane Juniormester
29. oktober 2001 - 18:40 #4
som jeg sagde.....jeg er ikke en haj til asp.....PLEASEEEEEEE hjælp ;)
Avatar billede bobbync Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:39 #5
hvad for en fejl fik du da du prøvede at køre nogle af disse eksempler du fandt?
Jeg tror at den fejl du fik ligger i Server.CreateObject og at du ikke har registeret en dll fil til afsending af mail.

Alle de objekter du siger Server.CreateObjekt til skal der være en dll(dynamic link library)fil i din registreringsdatabasen.

Dll filer indeholder metoder, som man så kan bruge ved at kreere en instans af denne.
Ved som sagt Server.CreateObjekt men det er svært at kreere en instans af noget som ikke findes på serveren.

Avatar billede kane Juniormester
29. oktober 2001 - 20:46 #6
hmmmm siden kan ikke vises........men det kan vel ikke have noget at gøre med server.crea........den virker jo først når man prøver at sende.
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2001 - 20:58 #7
jeg har desværre ikke mulighed for at tjecke det - men prøv dette:

<%
If request.querystring(\"mode\") = \"send\" Then

    SQL = \"SELECT * FROM account WHERE email = \'\"& Request.Form(\"modtager\") &\"\'\"
    set tjek = conn.ExeCute(SQL)
    If tjek.EOF Then
    Response.Write \"E-mail adressen findes ikke\"
    Else

    Set Mailer = Server.CreateObject(\"SMTPsvg.Mailer\")
    Mailer.FromName = \"Dit password\"
    Mailer.FromAddress= \"webmaster@letstart.dk\"
    Mailer.RemoteHost = \"mail.letstart.dk\"
    Mailer.AddRecipient \"Letstart\"
    Mailer.Subject = \"glemt password\"
    Mailer.BodyText = \"Her er dit password: \" & tjek(\"password\") & \"\"

    If Mailer.SendMail Then
    Set Mailer = Nothing

    Else
        Response.Write \"Der opstod en fejl: \" & Mailer.Response
    End If
    End if

elseif request.querystring(\"mode\") = \"\" then

%>
      <form method=\"post\" action=\"domain.asp?mode=send\">
      <br>
      <table width=\"70%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td class=\"font\">Indtast din Email her</td>
          <td>
            <input type=\"text\" name=\"modtager\" size=\"30\">
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>
          <td>
            <input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"Send\">
          </td>
        </tr>
      </table>
</form>

<% end if %>