Avatar billede superagentdk Nybegynder
04. marts 2000 - 10:19 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan sletter man i MYSQL??

Hvordan vil man kumme tilføje et sted hvor man kan slette indlæg??

script
----------------------------------------

<?
include  "connect.inc";

?>

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>Admin</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 2">
</HEAD>
<BODY>
<SCRIPT language="JavaScript">

function transfer_url (obj1,obj2) {
    obj2.value += ' <a href="http://'+obj1.value+'">'+obj1.value+'</a> ';
    obj1.value="";
}

</SCRIPT>
<CENTER>

<?

    ######################################################
    # 'submitting' : Hvis vi er ved at lave ny news-item #
    ######################################################

if($submitting) {
    $result = mysql_query(  "INSERT INTO news (title, creation_stamp, content, name) VALUES ('$title', ".date( "U"). " , '$content','$name')" )  or  die(  "Unable  to  connect  to  SQL  server. Reason: ".mysql_error());
    echo  "<h3>Got it!</h3>";
    echo  "<a href=\"admin.php3\">Tilbage til admin-siden</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href=\"news.php3\">Tilbage til hoved-siden</a>";
}

    #####################################################
    # 'updating' : Hvis vi er ved at ændre et news-item #
    #####################################################

else if ($updating) {
    $result = mysql_query(  "UPDATE news SET title = '$title', content = '$content', name = '$name' WHERE item_id = $item_id" )  or  die(  "Unable  to  connect  to  SQL  server. Reason: ".mysql_error());
    echo  "<h3>Got it!</h3>";
    echo  "<a href=\"admin.php3\">Tilbage til admin-siden</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href=\"news.php3\">Tilbage til hoved-siden</a>";
} else {

    #################################################################
    # Ellers: Print indtastnings-form og news-items med 'edit' knap #
    #################################################################

        ######################################################
        # 'editing' : Hvis vi er ved at ændre i et news-item #
        #            skal <form>'en udfyldes med data.      #
        ######################################################

    if($editing) {
        $result = mysql_query(  "select title, content, name from news where item_id = $item_id" )  or  die(  "Unable  to  connect  to  SQL  server");
        if  ($row=mysql_fetch_array($result))  {
            echo  "<h2>Updating entry</h2>";
            echo  "<form action=\"admin.php3\" method=post>";
            echo  "<input type=hidden name=updating value=\"yes\">";
            echo  "<input type=hidden name=item_id value=$item_id>";
            echo  "Title: <input type=text name=title value=\"$row[title]\" size=50><br>";
            echo  "Author: <input type=text name=name value=\"$row[name]\" size=20><br>";
            echo  "<textarea cols=65 name=content rows=10 wrap=virtual>$row[content]";
            echo  "</textarea><br>";
            echo  "<input type=submit name=submit value=\"Update!\">";
            echo  "</form>";
        }
    } else {
        echo  "<h2>Submitting new entries</h2>";
        echo  "<form name=\"newForm\" action=\"admin.php3\" method=post>";
        echo  "<input type=hidden name=submitting value=\"yes\">";
        echo  "<input type=text name=title value=\"Header\" size=50><br>";
        echo  "<input type=text name=name value=\"Your name\" size=20><br>";
        echo  "<textarea cols=65 name=content rows=10>Enter text here (html-tags ok)";
        echo  "</textarea><br>";
        echo  "<input type=text name=url value=\"\" size=40>";
        echo  "<input type=button value=\"url->link\" onClick=\"transfer_url(newForm.url, newForm.content)\">";
        echo  "<br><input type=submit name=submit value=\"Submit!\">";
        echo  "</form>";
    }
?>

</center>
<table><tr><td>

<?

    ########################################################
    # Udskriv alle news-item samt en knap ud for hver      #
    # af dem så man kan komme til at rette dem.            #
    ########################################################

    $result = mysql_query(  "select title, content, name, item_id from news order by creation_stamp desc" )  or  die(  "Unable  to  connect  to  SQL  server");

    while  ($row=mysql_fetch_array($result))  {
        echo  "<TABLE BGCOLOR=#C0C0C0 WIDTH=100%><TR><TD BGCOLOR=#C0C0C0 WIDTH=100%><FONT SIZE=-1 FACE=System COLOR=#000080>";
        echo  "<form action=\"admin.php3\" method=post><input type=hidden name=editing value=\"yes\"><input type=hidden name=item_id value=$row[item_id]><input type=submit value=\"Edit\"></form> Id: $row[item_id] :: $row[title]";
        echo  "</FONT></TD><td ALIGN=RIGHT><FONT SIZE=1 FACE=Arial COLOR=#000080>";
        print date( "d/m/Y H:i:s", $row[creation_stamp]);
        echo  "</FONT></td></TR></TABLE>";
        echo  "<ul><FONT FACE=Arial Size=-1 COLOR=#000080>";
        echo  "$row[content]";
        echo  "<p><font size=1>Opdateret af: <a href=\"mailto:$row[name]@mydomain.dk\">$row[name]</a>";
        echo  "</FONT></ul><p><hr>";
    }

?>

</td></tr></table>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2000 - 10:25 #1
Brug:

mysql_query("DELETE FROM tabelnavn WHERE=sted_der_skal_slettes");
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2000 - 10:26 #2
Uuups.
Sådan:

mysql_query("DELETE*FROM tabelnavn WHERE=sted_der_skal_slettes");

Avatar billede bocker Nybegynder
04. marts 2000 - 11:50 #3
NEJ! :)

mysql_query("DELETE FROM tabelnavn WHERE feltnavn=værdi");

Man behøver ikke stjernen, og man skal ikke skrive WHERE=

Avatar billede superagentdk Nybegynder
04. marts 2000 - 16:02 #4
TAK!