Avatar billede erikzielke Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ændre feltværdi

Jeg har et dokument, i det er der nogle radio-felter. Hvordan vælger man et af dem ved klik på en hotspot knap?

På forhånd tak!!
Erik Vest Zielke
Avatar billede roed Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:45 #1
FIELD feltnavn := feltnavn;
@SetField(\"feltnavn\";\"værdi\")

Det skulle kunne gøre det!
Avatar billede roed Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:47 #2
Hvis ikke du er i redigeringstilstand, så start med en \"@Command([EditDocument])\" for at komme det!
Avatar billede bamzen Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:47 #3
det nemmeste er at arbejde med alias.........

i din værdiliste angiver du simpelthen

værdi1 | alias1
værdi2 | alias2

eksempelvis

Default valg | 0
mit første valg | 1
mit andet valg | 2

Så kan du i formulaen for din hotspot sige

Field MyRadioField := \"2\"

Hvis du altså vil havde den til at vælge værdi nummer 2 (mit andet valg)
Avatar billede erikzielke Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:07 #4
Jeg kan hverken få den ene eller den anden løsning til at virke. Det kommer fint nok i edit mode. Men så sker der ikke mere.
Avatar billede erikzielke Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:10 #5
Nu har jeg fundet ud af det. Det virker kun i notes visning, men jeg skal kunne bruge noget der også virker i weeb visning
Avatar billede roed Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:15 #6
Det skulle det også gøre. Prøv at lave en en actionknap med løsningen. Det ved jeg ihvertfald virker, så mon ikke også en alm. knap skulle kunne gøre det !?!
Avatar billede bamzen Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:15 #7
ok, så skal du bruge et javascript

Jeg forslår dig at du bruger det du allerede har til notes, og prøver med dette script på web

-------tilføj til js header-----------

function changeSel(var1){
theform = document.forms[0]
theform.navnetPåDitFelt.options[theform.navnetPåDitFelt.selectedIndex]=var1
}

----------- til dit link----------

<A HREF=java script:changeSel(\'1\')>værdi 1</A>

Aner ikke om det vil virke, men prøv det ;-)
Avatar billede erikzielke Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:25 #8
Okay, det virker også med en alm. kmap. Men kun hvis jeg klikker to gange.
Avatar billede roed Nybegynder
30. oktober 2001 - 08:40 #9
Det er nok fordi du først skal i redigeringstilstand !? Det er jo to kommandoer på engang, og så smart er html ikke så det kan gøre begge ting på én gang ;o)