Avatar billede skalerbar Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

S/H tv output

Jeg har et Asus geforce 2 MX (7100) med tv-udgang.
Når jeg sætter s-vhs kablet til tv\'et via et s-vhs til scart kommer billedeti S/H.
Er der nogen løsning så billedet kan komme i farver?

Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:29 #1
er den sat op til PAL ??
Avatar billede tax Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:35 #2
NTSC ser sort hvid ud på PAL-fjernsyn.

Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. oktober 2001 - 13:11 #3
www.tvtool.de - hent shareware programmet tvtool. Det kan sætte på næsten alt det du kan forestille dig, og får du ikke allerede på standby testbilledet farver på, er der noget galt i kabling eller tv-kompatibilitet.
Avatar billede dalmanatus Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:33 #4
stil output, i egenskaber for skærm, til PAL. udover det, kan det være at dit tv er for gammelt til at køre det ordentligt... mit gamle tv kunne kun køre det i s/h pine en død....
Avatar billede hobbez Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:17 #5
Hvis dit TV ikke kan klare S-VHS (via SCART), så bliver billedet sort/hvidt, fordi (farve-)signalet ikke er kraftigt nok.

Check manualen til dit TV, og se om det kan indstilles til at klare et S-VHS-signal.

Hvis det ikke kan, så check om din video (du har vel video? :o) kan klare et s-vhs signal på indgangssiden, og brug den som tuner. Vær dog opmærksom på, at DVD\'er er kodet med Macrocosion, så det ikke er muligt at sende signalet videre via videoen (det problem har jeg haft).

/Rob
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. oktober 2001 - 14:57 #6
NTSC ser sort/hvid ud, og flimre kraftigt da det køre 60 HZ og ikke 50/100 Hz som vi gør her hjemme.

Hobbez har ret i at dit fjernsyn tilsyneladende ikke understøtter SVHS, derfor får du kun luminansen (lyset) og ikke chrominansen (farven) med på dit billede.

Løsningen er at bruge et composite kabel (med det gule phono-stik) Dette virker på alle Scart indgange. Og de fleste SVHS -> Scart adaptere har også en Composite (gult rundt stik) indgang.