Avatar billede bubel Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:01 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Epox 8kta3+ Pro

Nu har jeg fået byttet mit bundkort fordi den ikke ville køre min Athlon 1400/266 mhz med mere end 120 Mhz bus.

Nu har jeg så bare fået et andet problem.
Hvis jeg trykker normalt på power knappen blinker on lampen kort og blæserne snurrer et par omgange og så er alt ellers dødt. Holder jeg så knappen nede i 4 sek. så kan jeg prøve igen.
Jeg har fundet ud af at chancen for at starte maskinen forstørres hvis jeg trykken knappen \"meget\" langsom ind til maskinen starter. Kabinettet er splinternyt med 300W strømforsyning og jeg havde ingen problemer med mit Asus P297 Bundkort.

Jeg har forsøgt at koble 2 harddiske og CD-rom drevet fra for at finde ud af om det var fordi der ikke var strøm nok. Uden held.

En anden ting der undrer mig er Reset knappen, hvis jeg trykker på den Slukker jeg for maskinen istedet for at den genstarter.

Er der nogen der har haft lign. problemer eller måske kan hjælpe mig med at finde ud af hvad problemet er?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:04 #1
mon ikke du har sat en af de små ledninger til kontekter/dioder forkert på
Avatar billede bubel Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:57 #2
Kan det være fordi jeg har monteret speaker kablet forkert?
Jeg synes det bip den laver når jeg tænder maskinen lyder lidt mekanisk.

Jo jeg har tjekket og dobbelt tjekket og vendt og drejet kablerne til reset og power switch uden held.
Avatar billede intel4004 Novice
29. oktober 2001 - 13:39 #3
Jamen du må simpelthen have byttet rundt på ledningerne til POWER og RESET. Det lyder ihvertfald sådan...

Hvordan har ledningerne det?? Måske er selve switchen i ON/OFF knappen i stykker??

Hvis du har et Geforce 3 kort, kan dette også være fejlkilden, så tror jeg du skal have fat i en PSU over 400W....

INTEL4004
Avatar billede bubel Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:58 #4
JNeg har sat power off delay til 4 sek. Når jeg trykker på powerkanppen slukker maskinen først efter 4 sek. Når jeg trykker på reset slukker maskinen med det samme.

Så ummiddelbart skulle jeg mene at jeg har sat det rigtigt på.

Jeg har et Geforce 2 MX200

Jeg har også forsøg at kortslutte power switch forbindelsen for at få den til at starte, uden held.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:08 #5
Har tjekket en ekstra gang, om strømstikket (fra strømforsyningen til motherbordet) sidder ordenligt fast (det må heller ikke vende forkert)??
Avatar billede bubel Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:13 #6
Jeg vil teste det når jeg kommer hjem, begynder også at få en mistanke om at der en en eller anden løs forbindelse der.

Men hvorfor er det ikke ligemeget hvordan den vender? Der er kun 2 poler og efter hvad jeg har forstået af leverandøren skal de kortsluttes for at maskinen starter.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:20 #7
Du må aldrig vende stikket forkert!!
Hvis du gør dette, kan du være uheldig, og kortslutte hele systemet :-( (og det er ikke fedt)!
Avatar billede intel4004 Novice
29. oktober 2001 - 16:02 #8
Jeg kiggede engang på selve switchen i ON/OFF knappen, og så at \"huset\" havde hele 6 ben. Der må være mere en bare lige en fjeder inde i sådan en tingest. Måske en brokobling(dioder) eller noget... Jeg kan ingenting huske fra Teknisk Skole sorry!!

Derfor tror jeg også at man godt kan vende sådan en tingest forkert, på selve forbindelsen...

Hvad med CMOS-clear jumperen?? Sidder den måske i Clear/reset-stilling??

INTEL4004

Avatar billede bubel Nybegynder
30. oktober 2001 - 07:15 #9
Sorry Cyberqvizt jeg troede du mente den fra power btn. til bundkort.

Jeg var vist ikke ved mine fulde fem i går.
Strømkablet fra strømforsyningen til bundkortet kan ikke vendes forkert.... Ihvertfald ikke i min maskine, medmindre man bruger vold.

Uhhh CMOS-clear, den har jeg brugt utallige gange i mit forsøg på at få maskinen til at fungere. Nej den står rigtigt, ellers vil maskinen slet ikke starte.

Forhandleren forslog mig at tage bundkortet ud af maskinen op på en træbrædt og så forsøge at kortslutte pwr. btn. pins på bundkortet, så jeg re ret sikker på at det ikke har den helt store forskel hvordan jeg vender stikket(Jeg kunne forestille mig at forskellen er om maskinen starter når man trykker knappen ind eler når man slipper knappen).

Alt det til side......

Jeg forsøgte i går at tage bundkortet ud af maskinen... Ingen forskel.
Så forsøgte jeg med en 250 W strømforsyning jeg havde stående, og så virkede hele lortet sku... Reset knap Power bare som det skulle!
Jeg forsøgte også at sætte bundkortet tilbage i 300W kabinettet same problem som før. Men så tog jeg strømkablet fra 250W og så kørte det igen, dvs. power btn. og reset virker som de skal, mens det er min strømforsyning der er fucked up.

Så jeg tror jeg skal have mig et nyt kabinet, eller i det mindste få min strømforsyning skiftet.