Avatar billede farouche Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:41 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

at få fat i computerens ip nummer

Hej

Hvordan gør man hvis man fra VB vil have fat i computerens IP nummer

På forhånd tak
Avatar billede proaccess Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:49 #1
Du skal da bruge Winsock-kontrollen...

læg den på din formular og angiv:

Private Sub Form_Load()
  MsgBox Winsock1.LocalIP
  MsgBox Winsock1.LocalHostName

End Sub
Avatar billede taber Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:59 #2
jeg tror bare du skal køre ping fra start menuen eller lige ind og find ping exe
Avatar billede jacup Nybegynder
29. oktober 2001 - 11:18 #3
Du skal bruge en winsock control...

kommandoen er fx text1.text = winsock1.localip <- viser IP-adressen
eller
text1.text = winsock1.localhostname

Eller begget text1.text = winsock1.localhostname & winsock1.localip

Det var såment alt
Avatar billede sjh Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:51 #4
\'Download 100 byte og tag det der står i \"<title>Your IP: 255.255.255.255</title>\". ;)

\'--------------------------------- Form1 ---------------------------------
Private Declare Function InternetOpen Lib \"wininet\" Alias \"InternetOpenA\" (ByVal sAgent As String, ByVal lAccessType As Long, ByVal sProxyName As String, ByVal sProxyBypass As String, ByVal lFlags As Long) As Long
Private Declare Function InternetCloseHandle Lib \"wininet\" (ByVal hInet As Long) As Integer
Private Declare Function InternetReadFile Lib \"wininet\" (ByVal hFile As Long, ByVal sBuffer As String, ByVal lNumBytesToRead As Long, lNumberOfBytesRead As Long) As Integer
Private Declare Function InternetOpenUrl Lib \"wininet\" Alias \"InternetOpenUrlA\" (ByVal hInternetSession As Long, ByVal lpszUrl As String, ByVal lpszHeaders As String, ByVal dwHeadersLength As Long, ByVal dwFlags As Long, ByVal dwContext As Long) As Long

Private Sub Form_Load()
Dim hOpen As Long
Dim hFile As Long
Dim Ret As Long
Dim lPos As Long
Dim sBuffer As String
Dim YourIP As String

  sBuffer = Space(100)
  hOpen = InternetOpen(\"Your IP\", 1, vbNullString, vbNullString, 0)
  hFile = InternetOpenUrl(hOpen, \"http://www.myip.dk/\", vbNullString, ByVal 0&, &H80000000, ByVal 0&)
  InternetReadFile hFile, sBuffer, 100, Ret
  InternetCloseHandle hFile
  InternetCloseHandle hOpen
  lPos = InStr(1, LCase(sBuffer), LCase(\"Your IP: \"))
  If lPos > 0 Then
    lPos = lPos + Len(\"Your IP: \")
    YourIP = Mid$(sBuffer, lPos, InStr(lPos, sBuffer, \"<\") - lPos)
  End If
MsgBox YourIP
End Sub
\'--------------------------------- Form1 ---------------------------------

se mere: her http://www.eksperten.dk/spm/87568