Avatar billede mads_mao Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ftp

Jeg sidder på en FreeBSD maskine, og vil gerne overføre en ret stor mængde filer fra en linux-maskine. Jeg har rodet lidt rundt med ftp-kommandoen, men jeg kan ikke finde en nem måde, hvorpå jeg kan overføre alle filerne fra linux-maskinen (altså det bibliotek det drejer sig om) til min FreeBSD maskine direkte. Det burde jo kunne lade sig gøre med en mget eller noget i den retning, men når jeg forsøger at overføre eksempelvis et dir, så får jeg fejlmelding med \"does not exist\". Hvad kan jeg gøre, hvis jeg gerne vil lave en komplet overførlse med mappestrukturer og hele svineriet.
Avatar billede peter_m Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:27 #1
med på en lytter.

ved dog at man kan sætte prompt og derefter udføre en mget * men selve det med bibs osv ved jeg ikke.
Avatar billede mads_mao Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:38 #2
Der er et andet problem, som jeg har lidt svært ved at gennemskue.
Jeg har - inden jeg kom på at overføre det hele direkte fra server til server - downloadet alle filer til min lokale maskine (linux). Jeg mener, at jeg foretog overførslen i binary mode. Det har tilsyneladende ændret på en lang række html-filer, så man nu kan se kodestumper visse steder i filerne. En ascii overførlse burde vel kunne rette op på dette, men hvad så med billeder... ?
Jeg har virkelig brug for noget hjælp på den her, så alle kommentarer er velkomne.
Avatar billede guggemand Nybegynder
29. oktober 2001 - 11:17 #3
nok nærmere omvendt ... hvis du overfører i ´binær mode henter den filerne som de er ... i ascii kan den godt finde på at lave space og sådan noget om .... så det fucker lidt

men til dit første problem ... installere ncftp3 (pkg_add -r ncftp3) ... kør \"ncftp3 ftp://user:pass@ip:port\"

skift til det dir du nu vil have

lav en \"get -R dir\" og du skulle gerne hente det hele
Avatar billede mads_mao Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:07 #4
Det virker perfekt. Takker.
Og det ser ud til, at det måske er den ftp-klient jeg bruger på min lokale maskine (gFTP), som ødelægger html-filerne. Kender nogen noget til det... ?