Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2001 - 08:27 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Ny mus, ikke fundet :(

hello

jeg har en laptop med redhat linux på. Den har indbygget en touchpad, men eftersom man godt kan blive rimlig træt af sådan en :o), har jeg prøvet og sætte en ps/2 mus til, men der sker bare nada.

Hva skal jeg skrive for at få sparket liv i den ?
Avatar billede benne.dk Nybegynder
29. oktober 2001 - 08:45 #1
Nu kender jeg ikke så meget til RedHat, men hvilket desktop kører du?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2001 - 08:47 #2
kde
Avatar billede peter_m Nybegynder
29. oktober 2001 - 08:57 #3
Åben er terminal og skriv setup du skal nok være root når du gør dette.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2001 - 12:35 #4
peter_m >> har jeg prøvet..
Avatar billede lbhansen Nybegynder
29. oktober 2001 - 17:10 #5
der er vidst nok en kommando der hedder mouseconfig, jeg kan ikke lige huske hvad den præsterer, og har ikke lige en linuxboks i nærheden
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 08:15 #6
ibhansen>> er det samme som  hvis man gik ind fra det inde fra setup :o)

men æhh prøvede og sætte en usb mus til og den virkede, dog slog den mit touchpad fra. Nok også derfor ps/2 musen ikke virkede, da linux også opfatter touchpadet som en ps/2 mus?

Avatar billede kornfreak Nybegynder
30. oktober 2001 - 08:26 #7
space >> Det kan ik passe, da jeg smækkede en ps/2 mus i min blæbare slog den automatisk min touchpad fra, og det gælder Rh/Mandrake og Slackware!
Avatar billede lbhansen Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:23 #8
det er maskinen selv, der slår den fra, når der kommer en anden mus.

Det kan sandsynligvis konfigureres i bios
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 09:42 #9
ibhansen>>  æhhh, virkede nu fint med 9x/2k med 2 mus. Og der ku jeg bruge begge på samme tid =o)

Så det må da være softwaren (linux) der gør det

kornfreak>> Nu er alle laptops jo ikke ens

kan det have nogen inflydelse at det er en trådløs mus ?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:02 #10
det burde ikke påvirke fordi den er trådløs, da
computeren får det samme signal om den er med eller uden tråd
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 09:43 #11
musen trængte åbenbart til nye batterier *G*

Sorry about that

post lige et svar dem der ik har svaret så i kan få nogle points :o)

Avatar billede lbhansen Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:41 #12
hehe. ja sådan noget sker. Men hvis du en dag finder ud af at din mus virker, så har du da nogle forslag til hvordan du får den op igen:)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2001 - 12:55 #13
hmm ik flere da vil ha points ?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2001 - 12:55 #14
da = der