Avatar billede troels_r_k Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med svhs

Hej allesammen....
Jeg ved godt at i får dette spørgsmål meget tit men nu kommer jeg også lige med det.!.
Jeg har svhs stik i min bærbare som jeg skal have op på mit tv som IKKE understøtter svhs. Der er i stedet et almindeligt scart-stik og et scart-stik hvor der står RGB.
Jeg skal bare have lidt hjælp til at få billedet på tv\'et med farve.... jeg behøver ikke hjælp til lyden.
Foran på tv\'et sidder ( ud over stikkene til lyden ) et gul phono stik ( kan det ikke  bruges til noget ?? ).....
Hilsen Troels
Avatar billede celinder Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:27 #1
kan du ikke sætte din bærbar op til at udsende composite istedet for svhs ??? da svhs er opdelt i et sort hvid billede og et farve signal er det klart at dit tv ikke forstår det !!! ( medmindre det er bygget til det ); så hvis du endten i bios eller et tilbehørs program kan ændre det så skulle det spille
Avatar billede eflow Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:29 #2
du kan da bare købe et stik der omformer svhs stikket til et gult phono, så er det lige til forsiden på dit tv...
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:32 #3
Du skal have fat i en \'konverter\'

Da SVHS signalet er væsentlig anderledes i forhold til et normalt video-signal, bliver du nødt til at konvertere det...

Dette kan gøres på lidt opfindsomme måder... Find en videomaskine som er istand til at tage imod SVHS signalet og lad videomaskinen \'konvertere\' signalet.

Hvis du er helt ude og sk***, så er der en anden Ole Opfinder løsning, hvis man har mod på det...

SVHS signalet er delt op i 2 elementer, for at bedre kvaliteten; Videoinformation (lys) og farveinformation.

Man kan klippe lidt i SVHS kablet og sætte et stik på, men signalet bliver så kun sort/hvidt. Brug kun denne løsning, hvis du skal have signal på tv\'et om 10 minutter *S*

Hvis du skulle bruge denne løsning, så skal jeg nok udpensle den lidt, men jeg tror at du kan nøjes med \'konverterings\' løsningen *GG*
Avatar billede troels_r_k Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:32 #4
Kan jeg bare købe sådan et stik????
Virker det så med farve og det hele selvom tv\'et ikke understøtter svhs??

Avatar billede celinder Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:33 #5
det hjælper jo ikke hvis hans fjernsyn ikke forstår svhs;
Avatar billede troels_r_k Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:34 #6
jeg vender lige tilbage om 10 min..

hæng lige på :-)
Avatar billede celinder Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:37 #7
nej det gør degt ikke :( du skal som mindblower finde noget det kan køre igennem eller du skal finde en indstiling - på min bærbar ligger den i bios´en - hvor jeg kan sætte formater for video udgangen som ganske rigtig er et s-vhs stik - men jeg kan godt vælge at sende composite ud af det !! - prøv at tjecke om du kan det samme - for så kan du godt noges med  et enkelt stik
Avatar billede troels_r_k Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:38 #8
hej igen......

jeg mener ikke at der står noget som helst om svhs i manualen til mit tv så den understøtter det nok ikke..... hvad angår vores video så kan den nok heller ikke da den er meget gammel...
Hvad skal jeg så gøre ??
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:40 #9
Køb en adapter!

http://www.sandberg.net/sandberg/kabler/50218.HTM#

149 danske devaluerede kroner *GG*

Avatar billede troels_r_k Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:40 #10
prøver lige det der med den bærbare.......
Avatar billede troels_r_k Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:45 #11
Kan ikke finde det med at skifte signalet om til composite ( min computer er en compaq så der er ikke mange muligheder inde i bios )

Ang. den der adapter har jeg en der ligner ( 70 kr. i OBS ) Den er bygget op på samme måde..... men den kan ikke gøre det....
Avatar billede celinder Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:21 #12
hvilken model ??