Avatar billede itry Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

logoformat i photoshop?

Hejsa!
Jeg har lavet et logo i photoshop 5.0 og har exporteret det ud i GIF-format, men det skal også bruges i publisher98 og der bliver det enormt grumset, så derfor har jeg tænkt i at lave logoet i JPG-format også, er det muligt?...
/Itry
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. oktober 2001 - 16:02 #1
Det kan du selvfølgelig - men hvorfor ikke lave det i TIFF istedet - det giver et bedre billede - ikke pakket på nogen måde.
Avatar billede prodic Mester
28. oktober 2001 - 16:31 #2
Du har vel ikke sat Publisher op til at anvende en \"dårligere\" udgave af dit billed vel?
Så det er en dårligere udgave på skærmen, og fint nok på udskrift.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2001 - 20:47 #3
Det kan vel også være at du har ikke har medtaget nok farver i din gif, til at det bliver godt i publisher. Prøv at sætte farveantallet op til max

Hilsen
kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:06 #4
Tjek også lige hvilken opløsning du har brugt på dit billede.

image > image Size: \"x\" dpi
når du laver noget til print er det ikke tilstrækkeligt med de 72 ppi man almindeligvis bruger til skærmbaserede ting.

Lav det i ca. en fjerdedel af din printers opløsning. eks. en printer der kan printe 600 dpi - laves i 150 ppi.

Avatar billede itry Nybegynder
31. oktober 2001 - 11:18 #5
Tak for hjælpen alle sammen, jeg prøver! :-)
/Itry