Avatar billede lojmann Nybegynder
30. maj 1999 - 21:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af TTime via FormActive eller FormCreate...

Hejsa.

Hvordan kan man aktiver en TTime via FormCreate eller FormActive???

Jeg har en TTime1 på min Form (Form1) som der er noget kode "bag ved".

Er der nogle som kan hjælpe mig???

PS: Jeg er ikke så skrap til Delphi, så skær det venligst ud i pap, og kom det ind med skeer...:-)

Med venlig hilsen
Thomas Løjmann Jørgensen.
Lojmann@Cyberguys.dk
Avatar billede pbr Nybegynder
30. maj 1999 - 22:42 #1
Mener du ikke TTimer?
Avatar billede pbr Nybegynder
30. maj 1999 - 22:51 #2
Det er bedst at bruge FormActive. Den bliver kaldt hver gang man aktiverer en form. Du skal bare skrive

Timer1.Enabled := true;

Husk forresten at stoppe timeren igen efter du har brugt den. Det gør du i FormDeactivate. (Timer1.Enabled := false)

Avatar billede lojmann Nybegynder
31. maj 1999 - 18:04 #3
OK, det er da ganske enkelt...:-)

Tak for hjælpen.

--
Thomas.