Avatar billede vaase Nybegynder
03. marts 2000 - 09:44 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

CD Brænder

Jeg har netop købt en Plextor 8/4/32 men når jeg skal brænde en cd direkte mellem cd-rom og brænder kan det ikke lade sig gøre hvis der lyd filer på cd'en kun hvis det er ren data.
den kommer bla. med buffer underrun.Cd-romen er en 40 speed.

Avatar billede preuss Nybegynder
03. marts 2000 - 09:56 #1
Normalt kan selv lyden ik klare at blive sendt afsted (brændt) med 8x jeg ville nok heller ik anbefale at brænde lyd med mere end 4x. Dog burde en plextor måske kunne det....hvilket brænder prog bruger du?
Avatar billede vaase Nybegynder
03. marts 2000 - 10:14 #2
Undskyld det var nok ikke klart nok formuleret jeg kan ikke en gang brænde lyd med 4x hastighed eller for den sags skyld 2.
Jeg har brugt win on cd 3.6 som var med brænderen og easy cd creator 4.01
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
03. marts 2000 - 10:20 #3
Hvilket mærke er readeren, og er det en SCSII eller IDE ?
Er brænderen IDE eller SCSII ?

Deler drevene controller med andre enheder ?
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
03. marts 2000 - 10:21 #4
Hvor hurtig er din maskine i MHz, samt mængde af ram ?
Diskstørrelse
Avatar billede preuss Nybegynder
03. marts 2000 - 10:21 #5
Ok...det må jeg nok sige, det undrer mig ret så meget, hvilke slags cdr bruger du? Jeg har rent faktisk oplevet cdr der slet ik kunne tage lydfiler.
Avatar billede vaase Nybegynder
03. marts 2000 - 10:25 #6
Plextor 8/4/32 er IDE readeren er en ibm IDE ja de deler controller 2, men jeg har prøvet at lade brænderen sidde på alene. Min maskine er en Dell 600Mhz Pentium 3 med 128 mb ram.
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. marts 2000 - 10:27 #7
Buffer Underrun betyder normalt at brænderen ikke fødes hurtigt nok. Prøv derfor at lave en imagefil først.

Jeg har samme brænder selv men har ikke gode erfaringer med WinOnCD 3.6 fordi jeg bruger NT. Tilgengæld virker EasyCD 3.5c (incl. patchen "floppy106") glimrende, også til lydfiler, men jeg har også et hurtigt system og en hurtig disk.

I EasyCD kan du i øvrigt se om bufferen fødes tilstrækkeligt hurtigt. Hvis du vælger Details mens den tester/brænder vises et procenttal der helst skal være så tæt på 100 som muligt. De gange jeg har haft problemer med CD eller buffer underrun har været når jeg brugte maskinen til andre opgaver samtidig med at jeg brænder og det er så vist ved at tallet kun er 40-60 istedet for 100. Generelt har jeg en fornemmelse af at hvis tallet på noget tidspunkt falder til under 80 i længere tid (2-3 sekunder) så er der problemer med CD'en. Måske ikke lige i brændingen men ofte med at læse den igen i forskellige CD drev.

Med hensyn til hastigheden: 8x er udmærket til data. Det kan måske også bruges til lyd, når det ikke lige er en hel musik CD du kopierer, men det er helt klart at max. 4x eller endnu bedre 2x. er at anbefale. Og er det f.eks. en klassisk CD så er 1x det bedste.
Avatar billede vaase Nybegynder
03. marts 2000 - 10:27 #8
Jeg bruger kun Kodak skiver ultima
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. marts 2000 - 10:28 #9
Vaase,

Lige en detalje: Plextor anbefaler at W8432T sidder som Master. Tilgengæld kan der f.eks. sagtens sidden en anden CD som slave.
Avatar billede vaase Nybegynder
03. marts 2000 - 10:32 #10
Det går ganske rigtigt udmærket hvis jeg laver en image først men det var jo ikke meningen da det jo tager noget længere tid. Jeg har erfaring med hp 8100i den har ingen problemer med at brænde direkte vel og mærket nøjagtig samme cd som jeg prøver på plextoren.
Jeg tror snart det er brænderen der er noget galt med
Avatar billede vaase Nybegynder
03. marts 2000 - 10:33 #11
jeg har prøvet at sætte brænderen som master sammen med den anden cd
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. marts 2000 - 10:47 #12
Vaase,

tag du dine points igen ! Du har jo selv svaret på spørgsmålet:

Det virker fint med en imagefil men ikke direkte. Altså er maskinen for langsom eller i det mindste overførslen er. Det er ikke drevet der er noget galt med, men hvis du tror en HP8100i løser problemet så køb sådan et istedet.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
03. marts 2000 - 11:18 #13
Hvis hastigheden på Læseren ikke er god nok, kan det være problemet, jeg vil anbefale, at du evt. låner et hurtigere drev, og ser om det løser problemet.

Ellers kan jeg kun anbefale at gemme i image først.
Min erfaring siger at det er mest sikkert når det er musik.
Avatar billede vaase Nybegynder
03. marts 2000 - 11:20 #14
Tjah hvis en Pentium 3 600 Mhz med 128mb ram ikke er hurtig nok til plextor men hp så har jeg for sidste gang anbefalet Plextor som brænder.
Her tænker jeg kun på at brænde direkte uden om harddisken.
Avatar billede vaase Nybegynder
03. marts 2000 - 11:22 #15
Det har jeg også prøvet mandrake666 med samme resultat.
som i nok kan se har jeg efterhånden prøvet lidt af hvert. Nu prøver jeg at sætte den over i min pc med AMD k6 200 Mhz og en scsi cdrom det er nemlig det eneste jeg endnu ikke har prøvet
Avatar billede gozar Nybegynder
03. marts 2000 - 13:38 #16
Når du siger lyd filer går jeg ud fra at du mener cder som kan sættes i steriolanlæget. Forklaringen på dette er simpelhend at sådan nogne lydfiler bliver læst meget langsomere end almindelig data. Det Likker nok imellem 2-6 speed. Det kommer jo an på selve dc-rom drevet, og hvor mange risser der er i cden der kopieres til.
Avatar billede gozar Nybegynder
03. marts 2000 - 13:41 #17
Sorry.. Cden der kopieres fra!!
Avatar billede vaase Nybegynder
03. marts 2000 - 13:51 #18
Med lydfiler mener jag ALLE former også lydfiler fra en spil cd-rom. Det er ligesom om det går galt når den skifter fra det ene til det andet.
Avatar billede waerloga Nybegynder
03. marts 2000 - 23:54 #19
Prøv at rippe lyd fra CDen med f.eks. AudioGrabber.
Hvor hurtigt kan CD-ROM drevet klare det (X speed)?
Hurtigere kan du nok ikke brænde audio-CDer med det CD-ROM drev...
Avatar billede christoffer Nybegynder
05. marts 2000 - 12:19 #20
Begge cd-rom drev skal sidde som slaver, det ved en hver da!!!!!!:-)
Avatar billede pro_tech Nybegynder
05. marts 2000 - 17:51 #21
Jeg har en plextor8/4/32a hvor jeg har haft det samme problem det jeg har gjort er at finde en update til easy cd creator og til plextor + sæt ikke cdérne i drevne før du har startet easy cd creator 4.01 og før du er inde i cdcopier altså der hvor den finder dine drev
Pro_Tech
Avatar billede mjl Nybegynder
05. marts 2000 - 19:52 #22
Jeg har samme Plextor, som master, alene.
Jeg har en PII 333, 128 Mb. RAM. men ingen problemer!!!
Avatar billede melvis Nybegynder
06. marts 2000 - 23:46 #23
Hmmm.... lille fodnote. IDE synes ikk at være så godt scsi det er der jo tegn på her. Men jeg ved sæføli ikk men det kunne jo være det snart går op for folk at give de sidste par kroner. Jeg har Plextor 8x og den brænder alt på alle skiver.

/melvis
Avatar billede hol Nybegynder
23. april 2001 - 14:31 #24
Jeg tror det er dit cd-drev der er for langsomt. Jeg har selv DVD-drev der angiveligt skulle være væsentligt langsommere end et x40 drev, men jeg kan alligevel brænde fra cd til cd med x8. Jeg har prøvet med et x40 drev, men med det kunne jeg kun brænde med x4 (DVD er åbenbart bedre til musik). EZ DC creator indeholder en test der fortæller dig hvor hurtigt du kan brænde audio cd\'er. En anden mulighed er at DMA ikke er slået til på dine CD-drev og evt. din HD.
Avatar billede vaase Nybegynder
26. oktober 2001 - 08:09 #25
jeg har købt en ny