Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
03. marts 2000 - 08:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bat-fil

Hej, jeg er ved at lægge en sidste hånd på et program og vil i den forbindelse lave en .bat fil. Den ser sådan ud:

SET CLASSPATH =.
c:\mappen\programmets class-fil

Jeg får en velkendt fejl-meddelelse: Forkert Kommando eller filnavn.
Hvad går galt? Hvordan gør man det korrekt?

SEN8OR
Avatar billede gnarf Nybegynder
03. marts 2000 - 10:14 #1
SET CLASSPATH=.
java c:\mappen\programmets class-fil

f.eks.

"java Program"

Du skal huske at skrive java foran. Java er jo i virkeligheden fortolket bytecode, og skal derfor bruge en java fortolker for at kunne køre.

Giv eventuelt hele stien til java programmet hvis du ved hvor den ligger.
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
03. marts 2000 - 11:28 #2
Hejsa gnarf,
Lige et par spørgsmål: Skal "SET CLASSPATH=." stå i autoexec.bat?
Vil du ikke være så venlig at skære det ud i pap, således at det vil køre?
Jeg lokker lige med lidt ekstra points!

SEN8OR
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
03. marts 2000 - 11:40 #3
Hej, ok nu fattede vi det...Tak skal du have!!! =)

SEN8OR
Avatar billede gnarf Nybegynder
03. marts 2000 - 11:41 #4
SET CLASSPATH behøver ikke stå i autoexec.bat du kan fint have det i din egen bat fil.

Men ellers den mest skudsikre er vel hvis du udvider den eksisterende CLASSPATH med det du har behov for.

----------------------------------
SET CLASSPATH=%CLASSPATH%;programmetsmappe
cd programmetsmappe
java programmetsmappe\programmetsClassFil

Avatar billede gnarf Nybegynder
03. marts 2000 - 11:41 #5
hehe