Avatar billede phenxxx Nybegynder
28. oktober 2001 - 12:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

pop op uden titelbar.... igen

pop op uden titlebar...  26/10 2001 16:56:04    500 point fra phenxxx

Hej

Jeg har lavet et pop op vindue der popper op uden nogetsomhelst, det vil sige: location=no, directories=no, status=no, menubar=no, toolbar=no.

Jeg mangler blot den øverste bar, den hvorpå der står \"Eksperten.dk\" lige nu, den vil jeg gerne have væk i mit pop op.

jeg ved godt den ikke lige er til at få væk, men det må folk finde sig i, hvis de vover sig ind på siden. de kan bare lære alt+f4 at kende.

er der nogen der kan hjælpe?

phenxxx

ps. bare rolig, det er ikke til en irreterende reklame der popper op.

pps. scriptet jeg bruger:

<script language=\"javascript\" type=\"text/javascript\">
<var win=null;
function NewWindow(mypage,myname,w,h,scroll,pos){
if(pos==\"random\"){LeftPosition=(screen.width)?Math.floor(Math.random()*(screen.width-w)):100;TopPosition=(screen.height)?Math.floor(Math.random()*((screen.height-h)-75)):100;}
if(pos==\"center\"){LeftPosition=(screen.width)?(screen.width-w)/2:100;TopPosition=(screen.height)?(screen.height-h)/2:100;}
else if((pos!=\"center\" && pos!=\"random\") || pos==null){LeftPosition=160;TopPosition=180}
settings=\'width=\'+w+\',height=\'+h+\',top=\'+TopPosition+\',left=\'+LeftPosition+\',scrollbars=\'+scroll+\',title=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,resizable=no\';
win=window.open(mypage,myname,settings);}
// -->
</script>
Avatar billede entracore Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:03 #1
Det er ikke sådan lige til. Hvis du gider at poste din email, vil jeg godt sende dig noget javascript kode der generer et vindue \"uden noget som helst\" :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:03 #2
Det du ønsker hedder et  cromeless window  og beskrives blandt andet her:
www.microbians.com

mvh JakobA
Avatar billede entracore Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:05 #3
Eller kig eventuelt på dette site:
http://www.cellnetwork.dk/takeoff/
Der kommer der en popup der er rimelig sej.
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:07 #4
Kik også på den tekst der står med rødt når man opretter et spørgsmål:
  Spørgsmål må kun oprettes een gang.
Avatar billede entracore Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:08 #5
He he... du er ikke uden humor Jakoba.
Avatar billede phenxxx Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:56 #6
nej. ikke chromeless
Avatar billede phenxxx Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:56 #7
min e-mail er eli.gudnason@adslhome.dk
Avatar billede entracore Nybegynder
28. oktober 2001 - 14:19 #8
Desværre phenxxx - det kan ikke lade sig gøre.
Mit eksempel er også et cromeless vindue.
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:07 #9
phenxxx >> som jeg også svarede i spm http://www.eksperten.dk/spm/125933 hedder det chromeless windows... Der ligger flere eksempler til download og mangler du hjælp, er vi der for dig - men det er løsningen, der er ingen vej uden om. !
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:34 #10
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2001 - 05:29 #11
<ole>
Ja, ljweb - nu er det anden gang, phenxx tager alle sine spørgsmål med sig igen efter en korrekt besvarelse.
Jeg håber, du indser, hvad der kommer ud af, når \'gamle\' brugere - i pointliderlighed - lader sig slå i hartkorn med den slags nytilkomne platugler. Det er temmelig vanskeligt at komme med kritik af overtrædelser af Ekspertens regler og ånd - når man ikke selv kan holde sig på måtten.

Din kritik klinger ualmindelig hult - og det kan phenxx da selvfølgelig også høre!

Der hersker vist ingen tvivl om, at tilliden til pointssytemet er ved at blive nedbrudt med den enorme inflation, der for tiden hærger det. Jeg ved ikke, hvordan du selv har det ...jeg kan i hvert fald ikke tage nedbrydende elementer alvorligt, når de peger fingre ad andre nedbrydende elementer.
Når man ikke engang længere kan referere til \'gamle\' brugere, som nogle der overholder ånd og regler - så bliver det gjort yderst vanskeligt at blive taget alvorligt i forsøget på at rette uhensigtsmæssigheder i nye brugeres adfærd.

Set i det lys, kunne man meget vel argumentere for, at din forseelse er langt værre end phenxxx\'s!
/mvh
</bole>