Avatar billede s Nybegynder
30. maj 1999 - 21:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

PWS låser mine filer

Hvis jeg kører følgende i en ASP fil i PWS bliver PWS låst vil ikke vise flere ASP dokumenter.

Jeg bruger følgende måde til at forbide til databasen og til at lukke forbindelsen igen:

set conn = server.createobject("ADODB.connection")

conn.Open "DBQ=" & server.mappath("postkort.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

conn.close
set conn = Nothing
set rs = Nothing

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

M.v.h.

      Svend H. B. Henriksen.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 21:45 #1
Skal du  bare have noget ud af databasen ?.

For så prøv :

PWS låser mine filer  30 point fra s
Hvis jeg kører følgende i en ASP fil i PWS bliver PWS låst vil ikke vise flere ASP dokumenter.

Jeg bruger følgende måde til at forbide til databasen og til at lukke forbindelsen igen:

set conn = server.createobject("ADODB.connection")

conn.Open "DBQ=" & server.mappath("postkort.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
>>SQLblabla<<

conn.close
set conn = Nothing
set rs = Nothing

hvis du kun skal have noget UD af databasen, har du ikke lige brug for :
set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset

Udover hvis du vil lave pagning på din sider.

Hvad er det for nogle filer PWS låser ?

Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 21:46 #2
okay. hvad skete her lige ?
Avatar billede s Nybegynder
30. maj 1999 - 21:50 #3
Jeg skal både have noget ud af databasen og ind i databasen.

PWS låser alle mine asp filer og når man prøver at loade en fra localhost sker der intet ud over at den lille blå linie i explore begynder så smådt at bevæge sig fremad og at den efter et stykke tid kommer med en fejlmeddelse om at filen er timeoutet.

M.v.h.

      Svend H. B. Henriksen.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
30. maj 1999 - 22:20 #4
orr.

først.

Lad et script som læser fra databasen. virker det ?
Avatar billede vanggaard Nybegynder
30. maj 1999 - 22:43 #5
Har du IE5.0 på den maskine ?
Avatar billede s Nybegynder
30. maj 1999 - 23:01 #6
Ja, jeg har IE5.0.
Avatar billede s Nybegynder
30. maj 1999 - 23:03 #7
chatstuff>> Men tilsyneladende virker alle filer indtil bagefter jeg har åbnet dette asp-dokument. Også asp-dokumentet selv ser ud til at virke...

M.v.h.

      Svend H. B. Henriksen.
Avatar billede s Nybegynder
30. maj 1999 - 23:04 #8
Først derefter låser den alle asp filerne (med låser mener jeg at de ikke kan tilgåes med localhost i IE).
Avatar billede lrj Nybegynder
31. maj 1999 - 11:49 #9
Hmm, har du prøvet at checke for uendelige løkker i dit script - så opfører PWS sig nemlig sådan...
Avatar billede vanggaard Nybegynder
31. maj 1999 - 14:13 #10
Jeg har 2 maskiner med PWS på, den ene har IE4 og den anden har IE5. Hvis jeg lavet en ASP side med noget database, og ligger den på IE5 maskinen så "død" den og jeg skal reboot igen for den vil vise ASP. Hvis jeg så tager den samme asp side over på min IE4 maskine så kører alt som det skal. Min konklusion er derfor at IE5 og PWS ikke arbejder ret godt sammen.
Hilsen Mads

PS: Er der andre der har samme oplevelse, for så er det måske det problem s også har ?
Avatar billede s Nybegynder
04. juni 1999 - 14:27 #11
Jeg har godt nok ikke prøvet med IE5 men det er tilsyneladene det samme problem jeg har...

M.v.h.

      Svend H. B. Henriksen.
Avatar billede s Nybegynder
04. juni 1999 - 19:17 #12
Jeg mener jeg ikke har prøvet med IE4...
Avatar billede demuth Nybegynder
06. juni 1999 - 22:02 #13
Jeg har det samme problem med IE5...
Avatar billede krogstrup Nybegynder
06. juni 1999 - 22:05 #14
Jeg har præcis samme problem, og jeg bruger også ie5 !!!

/David
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
11. juni 1999 - 18:54 #15
ok, du sagde jeg skulle svare