28. oktober 2001 - 01:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til noget..... :)

Hey!

Jeg er i gang med at lave en chat, men jeg har lige et par spørgsmål!

#1: Jeg sidder og knokler med at få den til at vise mine beskeder korrekt i \"besked vidnuet\".
Jeg kan godt få mine beskeder vist som:
\"Mit navn : Hej med jer....\"
Altså, hvis beskeden er sendt til alle, men er den sendt som privat og jeg indsætter nogle if() funktioner kikser det fuldstændig!
(Det skal lige siges at der hvor jeg vil have indsat if() funktioner er i en while(), kan det være problemet? Hvis ja, hvad kan jeg gøre for at løse det?
--Det var så første spørgsmål.. Nu kommer det andet! :)
#2: En chat skal jo somregel opdatere sig selv for at kunne holde sig opdateret med beskeder, hvordan kan jeg gøre sådan at den enkelte bruger ikke lægger så meget mærke til opdateringen?
--Det var så det andet spørgsmål..Nu kommer det tredje! :)
#3: Nå jeg nu vil have den til at sende en besked fra \"kontrolpanelet\", hvordan gør jeg så sådan at den ikke \"opdaterer\" kontrolpanelet når man klikker på send? eller hvordan man kan gøre sådan at den gemmer hvem man vil skrive til...

Det var såmænd bare det!
Håber der er en der vil hjælpe! :)

Mvh. Michael Pedersen Aka. T-Cru
Avatar billede long_island_ Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:41 #1
Her kommer et par forslag til svar...

Starter lige bagfra, da svaret til #2 og #3 er nogenlunde det samme. Det skal gøres med javascript. Du sætter selve chat-framen til at opdaterer hvert fx 10. sec, og i kontrolpanelet bruger du også javascript til at sende data\'en, og samtidigt opdatere chat-framen, og ikke sig selv. Jeg har desværre ikke så meget styr på javascript, men prøv fx at kigge lidt på chat.ofir.dk

Og så #1...
Det er lidt svært at sige når der ikke er nogen kode, men jeg kan da prøve.
Der er ingen problemer med at bruge if inden i en while-løkke.
Jeg går ud fra at du har givet hver bruger et id/session-#, en måde at lave private beskeder på, kunne være at have en variabel til hver besked, hvor modtagerens id/session# er gemt. Denne sættes så til 0 hvis beskeden er til alle...

Er bange for at det er lidt svært at forstå hvad jeg mener, men hvis jeg kan få lidt kode at kigge på(her eller via email), så kan jeg nok godt lave et eksempel til dig..

Mvh
Kasper
28. oktober 2001 - 20:48 #2
Ja ok...Detmed opdateringen er så forstået!
Men der er stadig det med while() tingen!
for når jeg har en while() og fx.
while(){
$writer if($type == \"private\"){ print \"(Til: $to)\"; }.\":\".$msg;
}
Når jeg bruger det ex. skriver den $type ud i vinduet!
Ex.
Mig private(Til: Denanden) : besked......

Hvorfor gør den det?
Avatar billede long_island_ Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:54 #3
skal der ikke stå noget i din while(); ?
og hvorfor skriver du $writer foran din if-sætning ?
hvad me\'

if($type==\"private\")
{
    print \"$writer (Til: $to) : $msg\";
} else {
    print \"$writer : $msg\";
}
28. oktober 2001 - 20:57 #4
Nåååja...sådan kunne man også!
-Prøver snarest mulig!
01. januar 2002 - 23:47 #5
12343