Avatar billede gunga Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dual Boot - W2K/ME.

Hej,
Af arbejdsmæssige årsager har jeg installeret 2 styresystemer således:
Partition C: Windows 2000 Pro
Partition F: Windows 2000 Pro

Mit spørgsmål er følgende:
Når jeg nu bruger ovennævnte opsætning, er det så muligt at installere Win
ME på feks. partition J?
Hvis dette kan lade sig gøre, er der så noget, som jeg skal tage højde for?

PIII - 933 mhz
Asus Cusl2-C
Asus Geforce 2/GTS 64 MB
IBM 60 GB 7200 rp
512 MB Kingston RAM

Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:32 #1
Avatar billede gunga Nybegynder
28. oktober 2001 - 02:51 #2
Hej igen.......
Iøvrigt kan jeg fortælle, at mine C-D-E drev er NTFS formatteret og mine F-G-H drev er FAT32 formatteret.

PS! Spørgsmålet går både på ME og 98 SE.

På forhånd tak for hjælpen ;o)
Avatar billede klatten Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:42 #3
Skal ikke tage højde for noget!
Du skal bare installere WinME/Win98 FØR du installere Win2K.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
29. oktober 2001 - 02:23 #4
Hvorfor har du Win2000Pro på 2 partitioner? Me kan du installere på på samme partition som W2K. W2K har dobbel-boot funktion, men den går nok kun i FAT32 fordi Me har samme kernel som Win98 og kan ikke køre NTFS formatterede drev.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
29. oktober 2001 - 02:31 #5
I øvrigt venter jeg på svar fra Microsoft Danmark, hvad en XP-CD koster. Den skulle jo forene alle ulemper ved 2000(manglende multimedia) og Me (ustabil kørsel). Når XP har overstået alle sine børnesygdomme, så står den øverst på min ønskeliste.
Avatar billede gunga Nybegynder
29. oktober 2001 - 09:44 #6
Hej igen,
Som jeg skrev tidligere, så benytter jeg 2 x W2K  styresystemer af arbejdsmæssige årsager, da jeg godt kan lide at dele tingene op. Desuden er jeg ikke interesseret i XP lige pt, så spørgsmålet er stadig det samme, mht til ME og win98 SE i min opsætning :o)

Avatar billede gunga Nybegynder
29. oktober 2001 - 19:55 #7
Andre forslag? :o)
Avatar billede galaxy Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:58 #8
Du kan sagtens installere Win ME/98SE nu. Du skal bare være klar over, at den så overskriver bootfilerne på c:. Men det du så gør når ME er inde, er at du kører din 2K-installation og vælger \'Reparer installation\'. Og vupti, så skulle det køre. Jeg understreger dog, at det selvfølgelig er på eget ansvar!! (c:
Avatar billede gunga Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:32 #9
ok.....men har det ingen indflydelse, at mit C-drev er NTFS formatteret?
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:55 #10
NTFS kan man indstille under Win2K, men ikke ved Win98/Me. De har forskellige kernel.
Så vidt jeg har forstået, kan XP også klare det
Avatar billede solver Nybegynder
31. oktober 2001 - 23:50 #11
Det har ingen indflydelse at dit C drev er et NTFS formateret drev. Du skal jo lave en ny partion for at instalere win ME/98. Denne partion skal du så gøre til eks. FAT16 el. 32.
Du kan godt få nogle problemer, hvis den nye partion skal ligge i slutningen af drevet, så er det nemlig ikke mulig at boote fra det.
Der er vistnok noget med et 8 GB grænse
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
01. november 2001 - 00:30 #12
10 Gb, efter hvad PQ siger og så må der der ikke ligge nogle partioner i starten af harddisken, de forhindrer nemlig Windows til at boote op og FDISK kan ikke fjerne dem. Det er kun PartitionMagic det kan det!
Avatar billede gunga Nybegynder
10. november 2001 - 15:17 #13
Har selv løst problemet ved at indstallere ME på en separat harddisk, som jeg aktiverer i Biosen, når jeg skal bruge den. Tak for de mange forslag.