Avatar billede cesa Nybegynder
30. maj 1999 - 20:56 Der er 15 kommentarer

Aspmail

Hvor finder jeg en asp mail, til min hjemmeside, altså et scribt der sender en slags E-mail til en. Der er 100 point at hente. P.s. Det skal være gratis.
Avatar billede stoffer Nybegynder
30. maj 1999 - 21:04 #1
Jeg har tror jeg har en - jeg sender den til dig, hvad er din mail
Avatar billede s Nybegynder
30. maj 1999 - 21:04 #2
Her er koden:

Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

Mailer.RemoteHost  = "Din mailhost"
Mailer.FromName    = "Personen mailen er fra"
Mailer.FromAddress = "Adressen mailen er fra"
Mailer.AddRecipient "Navn på ny modtaer", "Email på ny modtager"
Mailer.Subject    = "Subjectet for beskeden"
Mailer.BodyText    = "Selve emailen"

set Mailer = Nothing

Du kan lave ny linie i mailen med VbCrLf.

M.v.h.

      Svend H. B. Henriksen.
Avatar billede lrj Nybegynder
31. maj 1999 - 11:47 #3
Hmm, meget smart s - men det forudsætter at den komponent du bruger (SMTPsvg.Mailer) er installeret på serveren - og det var vist netop komponenten der var ønske om - ikke anvendelse af den...
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. maj 1999 - 16:26 #4
lige netop, og jeg har en lavet i VB, som skal installeres....

-------> hvis du gi'r mig din mail cesa
Avatar billede webtime Nybegynder
01. juni 1999 - 10:23 #5
Hej Cesa,

Dimac har lavet en udemærket ASP mail komponent der hedder JMail. Den kan sende mail og attachments oma.

Den ligger her:

http://www.chris.dk/download/jmail/jmail.zip

Du kan finde et sendescript eksempel her: http://tech.dimac.net under deres supportsektion.

Kontakt din udbyder hvis ikke du har din egen server. De skal installere den på webserveren, men det er noget alle udbydere med respekt for sig selv vil gøre.

Håber det hjælper.

Chris Østergaard
WebTime Internet
chris@webtime.dk
Avatar billede lrj Nybegynder
01. juni 1999 - 10:26 #6
stoffer: Hvor fedt er det at sende ting direkte til folk - kunne du ikke lægge det på en side så alle kan hente det? Eller er virtuelle point _for_ vigtigt?
Avatar billede joshu Nybegynder
01. juni 1999 - 15:43 #7
Når man installerer NT option pack ligger der med når man installerer SMTP service, et library af objekter. Herunder bla. også et sendmail object.

her er noget dokumentation:
----------------------------------------
NewMail Object (CDONTS Library)
The NewMail object provides for sending a message with very few lines of code.

At a Glance
Specified in type library:  CDONTS.DLL
First available in:  CDO for NTS Library version 1.2
Parent objects:  (none)
Child objects:  (none)
Default property:  Value

Properties

Name  Available since version
Type
Access
Bcc  1.2  String  Write-only
Body  1.2  IStream object or String  Write-only
BodyFormat  1.2  Long  Write-only
Cc  1.2  String  Write-only
ContentBase  1.2  String  Write-only

ContentLocation  1.2  String  Write-only
From  1.2  String  Write-only
Importance  1.2  Long  Write-only
MailFormat  1.2  Long  Write-only
Subject  1.2  String  Write-only
To  1.2  String  Write-only
Value  1.2  String  Write-only
Version  1.2  String  Read-only

Methods

Name  Available since version
Parameters
AttachFile  1.2  Source as Object or String,
(optional) FileName as String,
(optional) EncodingMethod as Long
AttachURL  1.2  Source as Object or String,
ContentLocation as String,
(optional) ContentBase as String,
(optional) EncodingMethod as Long

Send  1.2  (optional) From as String,
(optional) To as String,
(optional) Subject as String,
(optional) Body as Object or String,
(optional) Importance as Long
SetLocaleIDs  1.2  CodePageID as Long

Remarks
The NewMail object is not built on the normal API architecture. It is meant for rapid generation of notification mail by an automated process running in the Microsoft® Windows NT® Server. No user interface is supplied, and no interaction with human users is expected during the generation and sending of the message. Therefore the NewMail object's properties are not designed to be read back and inspected. With the sole exception of Version, they can only be written.

The NewMail object is self-contained and does not expose any of the Properties Common to All CDO for NTS Library Objects.

Attachments and recipients, once added to the NewMail object, cannot be removed, and the NewMail object itself cannot be deleted. When the Send method completes successfully, the NewMail object is invalidated but not removed from memory. The programmer should Set the invalid object to Nothing to remove it from memory, or reassign it to another NewMail object. Attempted access to a sent NewMail object results in a return of CdoE_INVALID_OBJECT.

The NewMail object does not belong to the hierarchy encompassing the other CDO for NTS Library objects. It cannot access, nor can it be accessed from, any of the other objects. Like the Session object, it is considered a top-level object and is created directly from a Microsoft® Visual Basic® program. Its ProgID is CDONTS.NewMail. This code fragment creates a NewMail object through early binding:

  Dim objNewMail As CDONTS.NewMail
  Set objNewMail = CreateObject("CDONTS.NewMail")

The main advantage of the NewMail object is the ease and simplicity with which you can generate and send a message. You do not have to log on to a session nor deal with a folder or a messages collection. You have only to create the NewMail object, send it, and Set it to Nothing. You can supply critical information in the parameters of the Send method. In many cases you only need three lines of code:

  Set objNewMail = CreateObject("CDONTS.NewMail")
  objNewMail.Send("me@company.com", "you@company.com", "Hello", _
                  "I sent this in 3 statements!", 0) ' low importance
  Set objNewMail = Nothing ' canNOT reuse it for another message

Including an attachment can add as little as one statement to your code, because you can pass information in the parameters of the AttachFile method:

  Set objNewMail = CreateObject("CDONTS.NewMail")
  objNewMail.AttachFile("\\server\schedule\sched.xls", "SCHED.XLS")
  objNewMail.Send("Automated Schedule Generator", "you@company.com", _
                  "Schedule", "Here's the latest master schedule", 0)
  Set objNewMail = Nothing

--------------------------------------------------------------------------------

© 1997 by Microsoft Corporation. All rights reserved.

Avatar billede stoffer Nybegynder
01. juni 1999 - 16:09 #8
-----------> lrj - ok jeg vil ikke være smålig

Jeg synes bare det er idiotisk at poste så meget script, hvis du ville ha' det kunne du bare skrive din email istedet for at lukke galle ud

-----------------------------------------------------------------------------------
Her er koden til automatisk afsendelse af email (denne her er self. brugt til noget specifikt så du må selv ændre den. Jeg har brugt den til automatisk tilsendelse af password)

Nb: man ska' self ha' sendmail objektet
:

If strEmail = strEadresse Then
        ' initierer SendMail objektet
        set mail = Server.CreateObject("server.SendMail")
        ' SendMail tager tre parametre og returnerer en bolesk værdi således:
        ' server.SendMail(email-adresse As String, subject As String, mailBody As
String) As Boolean
        sand = mail.SendMail(strEmail, "Deres brugerdata", " Deres brugernavn
er: " & strLoginnavn & " og Deres kodeord er: " & strKodeord)
        'Hvis sand er true, så er mailen sendt
        If sand = true Then
            set mail = nothing
            Response.Redirect("./bekraeft.htm")
        ' Hvis sand er false, så er mailen ikke sendt
        Else
            set mail = nothing
            Response.Redirect("./Nyfejl.htm")
        End If
    Else
        Response.Redirect("./ForkertEmail.htm")
    End If

Avatar billede cesa Nybegynder
01. juni 1999 - 19:50 #9
Mange tak for alle de svar. Min E-mail er supercesa@hotmail.com
Avatar billede lrj Nybegynder
02. juni 1999 - 11:11 #10
Hej stoffer. Næh, det er ikke for at være vred jeg skrev det, men det er bare en kedelig tendens. Det betyder at arkivet - besvarede spørgsmål - sjældent kan bruges til noget, fordi svaret på problemet skal man maile til en eller anden for at få. Så det var egentlig mere generelt end som så.

Jeg har ikke lige brug for nævnte script, ellers tak ;-)

Men det var nok nemmere at uploade det til sin hjemmeside og så poste urlen - eller forslå sysop at tilføje upload-mulighed...
Avatar billede stoffer Nybegynder
02. juni 1999 - 11:22 #11
ja. det er jo svært at poste et eller andet server komponent (dll fil) sådan

og ja vi må få admin til at at få uploadfunktion

ok - no hard feelings ;-)
Avatar billede peterq Nybegynder
02. juni 1999 - 14:16 #12
Og her er et eksempel på, hvordan man bruger den mailserver der følger med option pakken, som joshu øh ms har beskrevet:

Dim minMail
Set minMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

minMail.To = "modtager"
minMail.From = "afsender"
minMail.Subject = "Emne"
minMail.Body = "Teksten"
minMail.Send 'send mail
Avatar billede s Nybegynder
31. januar 2000 - 17:28 #13
Er der ingen der skal have points?
Avatar billede lrj Nybegynder
31. januar 2000 - 18:48 #14
Hehe, jo tak :o)
Avatar billede burningice Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:26 #15
Luk