Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket.

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket.
/mailbox/displayMsg.asp, line 26

  Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"mails.mdb\")
  strSQL = \"select* from beskeder WHERE ID = \'\"& msg &\"\' ORDER BY dato DESC\"
  set rs = Conn.execute(strSQL)

nogen som ved hvad der sker her? :)
Avatar billede somaliomar Praktikant
27. oktober 2001 - 21:45 #1
WHERE ID = \'\"& msg &\"\' <-- er du sikker på at variablen msg ikke indeholder tekst istedet for tal?
Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:30 #2
yeps... det skumle ved det er at den kommer fra en anden side hvor linket har fået sin værdi fra msg... (displayMsg.asp?msg=<%=RS(\"msg\")%>)

hmmm...msg er et autonr..så der er heller ikke noget problem..

Avatar billede somaliomar Praktikant
27. oktober 2001 - 22:34 #3
Lad mig se hele koden. Der kan måske være noget andet der er galt.
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. oktober 2001 - 22:49 #4
hvis msg er et tal i databasen skal der ikke \' omkring det er kun tekst der skal \' omkring:

strSQL = \"select* from beskeder WHERE ID = \"& msg &\" ORDER BY dato DESC\"

Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:57 #5
takker :)