Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Farjl 500; hjælp!

<%
  Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"mails.mdb\")
  strSQL = \"select* from beskeder WHERE Navn = \"\" bruger \"\" ORDER BY dato DESC\"
  set rs = Conn.execute(strSQL)
  Do Until rs.EOF
%>
<td>
  <%=RS(\"Fra\")%>
</td>
<td>
  <%=RS(\"Emne\")%>
</td>
<%
  RS.MoveNext
  Loop
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

hvad kan der være galt???
Avatar billede netsrac Praktikant
27. oktober 2001 - 19:37 #1
strSQL = \"select* from beskeder WHERE Navn = \'\"& bruger &\"\' ORDER BY dato DESC\"
Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:41 #2
hmmmm den sir:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x300 Thread 0x51c DBC 0x1771074 Jet kan ikke åbnes.
/mailbox/default.asp, line 35

og linie 35 er:
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"mails.mdb\")
Avatar billede netsrac Praktikant
27. oktober 2001 - 19:42 #3
Okay ligger databasen i samme bibliotek ?
Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:42 #4
jeg ved at min server understøtter det..fordi at jeg har en lign. gæstebog..men det gider bare ik...
Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:42 #5
yesyes
Avatar billede netsrac Praktikant
27. oktober 2001 - 19:43 #6
Ligger der en mails.ldb i biblioteket ?
Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:44 #7
men skal jeg prøve at ændre DBQ til DBQ=\"http://ip/mappe/mails.mdb\" ?
Avatar billede netsrac Praktikant
27. oktober 2001 - 19:48 #8
Nej den skal angives som fil og ikke som http. Ligger der en mails.ldb i biblioteket ?
Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:50 #9
Hmmm..jeg slettede databasen og indsatte den fra min tagwall...nu ser det ud til at virke...takker for den aktive support :)

her har du dine points ;-)
Avatar billede coldrayie Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:53 #10
forresten...hvordan gør jeg sådan at den kun viser de 5 første topics?
Avatar billede doomstone Nybegynder
27. oktober 2001 - 20:16 #11
strSQL = \"select TOP 5 * from beskeder WHERE Navn = \'\"& bruger &\"\' ORDER BY dato DESC\"