Avatar billede ulli Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændre href på <a> tag

følgende javascript skal ændre href\'en på mit <atag>, men det gør den ikke - hvordan får jeg den til det?

---

function korrektkontaktvindue(){
  tmp = document.URL;
    if (test(tmp,\'gr_projekt\')){
      document.atag.href=\"http://www.msn.dk\";
    }

Avatar billede jakoba Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:07 #1
Du kan prøve med:

<script language=\'javascript\'>

function korrektkontaktvindue(){
  tmp = document.URL;
    if (test(tmp,\'gr_projekt\')){
      document[\'atag\'].href=\"http://www.msn.dk\";
    }

</script>

og
<a href=\"nogetderskaludskiftes.html\" id=\"atag\">klikketekst</a>

men jeg tror egentlig ikke det vil virke i vældig mange browsere.

der er forskellige veje rundtom, kan du vise noget mere kode?

mvh JakobA
Avatar billede ulli Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:24 #2
her er tabellen hvori a-tag\'et findes...

---
            <table border=\"0\" height=\"100%\" width=\"130\" name=\"navtabel\">
                <tr height=\"100%\">
                    <td valign=\"top\">
                        <p><b>Show:</b><br>

                        <a href=\"gr_projekter.php\" name=\"projektlink\">Active projects</a><br>
                        <a href=\"gr_virksomheder.php\">Companies</a><br>
                        <a href=\"gr_omraader.php?id=1&type=omraade\">Areas</a></p>

                        <p><b>Show for current:</b><br>
                        <a href=\"gr_historikker.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Log Entries</a><br>
                        <a href=\"gr_dokumenter.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Documents</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Logs by subject</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>&dok=true\">Doc. by subject</a> <br>
                        <a href=\"\" id=\"atag\" onclick=\"return korrektkontaktvindue()\">Contacts</a></p>

                        <p><b>Add to current:</b><br>
            <table border=\"0\" height=\"100%\" width=\"130\" name=\"navtabel\">
                <tr height=\"100%\">
                    <td valign=\"top\">
                        <p><b>Show:</b><br>

                        <a href=\"gr_projekter.php\" name=\"projektlink\">Active projects</a><br>
                        <a href=\"gr_virksomheder.php\">Companies</a><br>
                        <a href=\"gr_omraader.php?id=1&type=omraade\">Areas</a></p>

                        <p><b>Show for current:</b><br>
                        <a href=\"gr_historikker.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Log Entries</a><br>
                        <a href=\"gr_dokumenter.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Documents</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Logs by subject</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>&dok=true\">Doc. by subject</a> <br>
                        <a href=\"\" id=\"atag\" onclick=\"return korrektkontaktvindue()\">Contacts</a></p>

                        <p><b>Add to current:</b><br>
            <table border=\"0\" height=\"100%\" width=\"130\" name=\"navtabel\">
                <tr height=\"100%\">
                    <td valign=\"top\">
                        <p><b>Show:</b><br>

                        <a href=\"gr_projekter.php\" name=\"projektlink\">Active projects</a><br>
                        <a href=\"gr_virksomheder.php\">Companies</a><br>
                        <a href=\"gr_omraader.php?id=1&type=omraade\">Areas</a></p>

                        <p><b>Show for current:</b><br>
                        <a href=\"gr_historikker.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Log Entries</a><br>
                        <a href=\"gr_dokumenter.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Documents</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Logs by subject</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>&dok=true\">Doc. by subject</a> <br>
                        <a href=\"\" id=\"atag\" onclick=\"return korrektkontaktvindue()\">Contacts</a></p>

                        <p><b>Add to current:</b><br>
            <table border=\"0\" height=\"100%\" width=\"130\" name=\"navtabel\">
                <tr height=\"100%\">
                    <td valign=\"top\">
                        <p><b>Show:</b><br>

                        <a href=\"gr_projekter.php\" name=\"projektlink\">Active projects</a><br>
                        <a href=\"gr_virksomheder.php\">Companies</a><br>
                        <a href=\"gr_omraader.php?id=1&type=omraade\">Areas</a></p>

                        <p><b>Show for current:</b><br>
                        <a href=\"gr_historikker.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Log Entries</a><br>
                        <a href=\"gr_dokumenter.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Documents</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Logs by subject</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>&dok=true\">Doc. by subject</a> <br>
                        <a href=\"\" id=\"atag\" onclick=\"return korrektkontaktvindue()\">Contacts</a></p>

                        <p><b>Add to current:</b><br>
            <table border=\"0\" height=\"100%\" width=\"130\" name=\"navtabel\">
                <tr height=\"100%\">
                    <td valign=\"top\">
                        <p><b>Show:</b><br>

                        <a href=\"gr_projekter.php\" name=\"projektlink\">Active projects</a><br>
                        <a href=\"gr_virksomheder.php\">Companies</a><br>
                        <a href=\"gr_omraader.php?id=1&type=omraade\">Areas</a></p>

                        <p><b>Show for current:</b><br>
                        <a href=\"gr_historikker.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Log Entries</a><br>
                        <a href=\"gr_dokumenter.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Documents</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Logs by subject</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>&dok=true\">Doc. by subject</a> <br>
                        <a href=\"\" id=\"atag\" onclick=\"return korrektkontaktvindue()\">Contacts</a></p>

                        <p><b>Add to current:</b><br>
            <table border=\"0\" height=\"100%\" width=\"130\" name=\"navtabel\">
                <tr height=\"100%\">
                    <td valign=\"top\">
                        <p><b>Show:</b><br>

                        <a href=\"gr_projekter.php\" name=\"projektlink\">Active projects</a><br>
                        <a href=\"gr_virksomheder.php\">Companies</a><br>
                        <a href=\"gr_omraader.php?id=1&type=omraade\">Areas</a></p>

                        <p><b>Show for current:</b><br>
                        <a href=\"gr_historikker.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Log Entries</a><br>
                        <a href=\"gr_dokumenter.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Documents</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Logs by subject</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>&dok=true\">Doc. by subject</a> <br>
                        <a href=\"\" id=\"atag\" onclick=\"return korrektkontaktvindue()\">Contacts</a></p>

                        <p><b>Add to current:</b><br>
            <table border=\"0\" height=\"100%\" width=\"130\" name=\"navtabel\">
                <tr height=\"100%\">
                    <td valign=\"top\">
                        <p><b>Show:</b><br>

                        <a href=\"gr_projekter.php\" name=\"projektlink\">Active projects</a><br>
                        <a href=\"gr_virksomheder.php\">Companies</a><br>
                        <a href=\"gr_omraader.php?id=1&type=omraade\">Areas</a></p>

                        <p><b>Show for current:</b><br>
                        <a href=\"gr_historikker.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Log Entries</a><br>
                        <a href=\"gr_dokumenter.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Documents</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Logs by subject</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>&dok=true\">Doc. by subject</a> <br>
                        <a href=\"\" id=\"atag\" onclick=\"return korrektkontaktvindue()\">Contacts</a></p>

                        <p><b>Add to current:</b><br>
            <table border=\"0\" height=\"100%\" width=\"130\" name=\"navtabel\">
                <tr height=\"100%\">
                    <td valign=\"top\">
                        <p><b>Show:</b><br>

                        <a href=\"gr_projekter.php\" name=\"projektlink\">Active projects</a><br>
                        <a href=\"gr_virksomheder.php\">Companies</a><br>
                        <a href=\"gr_omraader.php?id=1&type=omraade\">Areas</a></p>

                        <p><b>Show for current:</b><br>
                        <a href=\"gr_historikker.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Log Entries</a><br>
                        <a href=\"gr_dokumenter.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Documents</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>\">Logs by subject</a><br>
                        <a href=\"gr_visdokefteremne.php?id=<?php echo $id?>&type=<?php echo $type ?>&dok=true\">Doc. by subject</a> <br>
                        <a href=\"\" id=\"atag\" onclick=\"return korrektkontaktvindue()\">Contacts</a></p>

                        <p><b>Add to current:</b><br>
Avatar billede ulli Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:30 #3
hovsa... ctrl-v er en grim ting, hvis man ikke får sluppen igen... :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. oktober 2001 - 20:58 #4
Det er så sådan ca 50 links.
kan du evt fortælle hvilket eller hvilke du ønsker at ændre?

Hvis der er et eller andet genkendeligt i de links der skal ændres som fx:
    href værdien indetholder strengen \'.php?id=\'
eller
    target værdien er \'_blank\'

kan man rimeligt nemt lave et lille javascript der går alle links igennem og laver ændringer.

mvh JakobA
Avatar billede ulli Nybegynder
29. november 2001 - 11:18 #5
Jeg lukker den - har løst det på anden måde.
Tak for det alligevel