Avatar billede wernstroem Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:49 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

hent data fra exel til word...

Jeg har et dok i exel med mange ark i og herfra skal jeg ha kopieret nogle celler  som er ens i alle ark.
Det er nogle ark med forskellige data i og det er kun nogle enkelte celler som skal kopieres fra hvert ark.
Disse celler skal jeg ha kopieret over i word som \"ikke formateret tekst\". Hvordan kan dette lade sig gøre.
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 12:52 #1
Det nemmeste er at at kopiere i Excel og derefter placere dig i word-tabellen. Her vælger du indsæt speciel, uformatteret tekst.
Medmindre det skal foregå automatisk *S*
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 12:54 #2
Alternativt kan du jo oprette et Excel-ark i Word og linke over til dit Excel-regneark. Men så er der jo ikke længere tale om ikke-formateret tekst
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:54 #3
Rediger ->indsæt speciel->indsæt ikke formateret tekst!!
Avatar billede wernstroem Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:55 #4
Jeg skal ha kopieret alle celler fra de valgte celler feks e3 - e7 på en gang
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 12:57 #5
du kan sagtens kopiere flere felter på en gang med den anviste metode
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:57 #6
I excel kan man også indsætte speciel og hvis du holder shift nede inden du klikker på \"rediger\" så får man flere muligheder - fx funktionen picturelink hvor man kan have en opdaterende miniudgave at noget i et andet ark eller fil. Word er også intergreret med disse funktioner
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:59 #7
Hvor skal de hen? hvis du gør som i mit første svar kommer de ind i word som tekst uden rammer
Avatar billede mortenka Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:59 #8
Marker / kopier cellerne i Excel

I Word:

Menuen Rediger -> indsæt speciel
Her kan du vælge \"ikke formateret tekst\"

Der er desværre ingen genvejstaster til dette :(
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 13:00 #9
Personligt ville jeg også foretrække, at oprette en tabel i word, som så er linket til Excel, hvis det er meningen, at tallene skal opdateres løbende.
Avatar billede mortenka Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:00 #10
Hov, der var jeg for langsom ;)
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 13:01 #11
måske en smule Mortenka ;-)
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:01 #12
mortenkn:

se her:

Svar fra johnschmidt
Rediger ->indsæt speciel->indsæt ikke formateret tekst!!
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 13:03 #13
hmmm... johnschmidt... ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus:

Svar fra b_hansen
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:04 #14
B_hansen ->Jeg er ikke enig hvorfor kopiere ind i en tabel, hvorfor så ikke kopier som en tabel?
Avatar billede wernstroem Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:04 #15
hvis jeg starter i exel og prøver at markere alle ark og markerer de celler som skal kopieres kommer der en fejlmeddelse...??? Denne kommande kan ikke udføres for flere ark på en gang
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:05 #16
Der fordi du ikke kan kopiere fra flere ark samtidig. Du bliver nød til at kopiere fra hvert ark!
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 13:06 #17
nej, du skal udføre den for hvert enkelt ark

Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 13:07 #18
johnschmidt-> om du kopierer uformateret tekst til en tekstdel eller en tabel, så er øvelsen da den samme.

Men lad os nu ikke bliver uvenner over det *SS*
Avatar billede wernstroem Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:07 #19
For at gøre det nemmere at forstå er det en masse ipadr som står i ark nummeret fra 1-100 som skal kopieres over i et worddok uden tabeller. Og de skal stå under hinanden.
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 13:08 #20
så er det nemmeste at gøre, som vi forklarede første gang. Der er ikke nogen nemmere løsning
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 13:10 #21
Det vil sige.... det er der jo nok, men så skal du i gang med noget makroprogrammering. Og det vil nok tage længere tid, end lave den manuelle kopiering, hvis du kan skal gøre det en gang
Avatar billede wernstroem Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:11 #22
det jeg er ude på er at få alle celler i de forskellige ark kopieret over på een gang istedet for at jeg skal igennem 100 ark...!!!
Avatar billede b_hansen Novice
26. oktober 2001 - 13:17 #23
har du prøvet at åbne regnearket fra Word? Det kan gøre tricket, har jeg lige opdaget. Den medtager ganske vist alle kolonner, men dem kan du jo bare slette efterfølgende.

Dette virkede i hvert fald på et lille eksempel, jeg lavede. Men jeg ved ikke, hvordan det går med et stort regneark
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:33 #24
Jeg har en løsning, den er lidt langhåret og indebære lidt manuelt arbejde:
ta\' et ark hvor du vil ha ipadresserne listet nedefter.

1)  i kolonde A skriver du ark2, ark3, ark4 (lav 3 og kopier nedaf) i a2, a3, a4 osv,

2) I B-kollonen skriver du !felt hvor ipadresserne er fx hvis ipnummeret står i ark2!X7, ark3!X7 o.s.v. skriver du !X7 hele vejen ned.

3) i C skal du samle formlen med:

=+\"+\"&+A2&+B2  - hvor a2 er er punkt 1 og B2 er fra punkt 2 kopier dette ned.

nu vil du ha formlerne stående med som tekst.

hvis du placere dig på cellerne med formlerne trykker F2 og derefter F9 vil de bliver lavet om til værdier og så skulle dine ip adresser stå der-

Det manuelle består i at du skal trykke f2-f9-enter-f2-f9-enter........for hver linie men det tager kun ca 2 minutter.
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:34 #25
Hvis du ikke fatter det kan jeg maile et eksempel!
Avatar billede bak Seniormester
26. oktober 2001 - 15:00 #26
Ked af at komme for sent. denne makro indsættes i et nyt regneark. filen med 100 ark skal være åben samtidig med.
Ret makroen til med korrekte celleområde og filnavn.
Makroen finder nu samme celleomr i alle ark og kopier disse til det nye regneark. Derter er det bare at importere til word.
Sub test()
\'********************
Set asht = ThisWorkbook
Set wb = Workbooks(\"Navn på filen med 100 ark\")
\'********************
wb.Activate
For Each sheet In wb.Worksheets
    sheet.Range(\"e3:e7\").Copy  \'indsæt celleområde her
    asht.Activate
    Range(\"A65536\").End(xlUp).Select
    Selection.Offset(1, 0).Select
    ActiveSheet.Paste
    wb.Activate
Next
End Sub