Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:42 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

oprette forbindelse til min IIS

Jeg har tidligere forsøgt mig uden held at oprette forbindelse udefra til min MySql database.

http://www.eksperten.dk/spm/122299

Nu prøver jeg så noget andet. Hvis jeg indtaster min interne IP kan jeg fint se siden. index.php -

Der sker intet hvis:

Jeg indtaster min eksterne IP.
Jeg indtaster min eksterne IP plus port nr.
Jeg indtaster en kombination af ovenmstående plus index.php

Hvordan sørensen får jeg skidtet til at virke?? Jeg har prøvet at forwarde flere forskellige porte.

Nikolaj, der håber det også vil løse hans MySql mysterium....
Avatar billede blood Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:44 #1
Hvis du har adsl router har du så åbnet for porten på routeren???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:48 #2
som allerede skrevet har jeg forsøgt mig med flere forskellig porte også port 80.
Avatar billede tommyapel Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:00 #3
hvis du laver en ruteropsætning som fwd til din lokale ip og sætter den til at fwd port 80 og 3306 så skulle du meget gerne kunnne komme igennem udefra
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:03 #4
Hvis jeg forwarder port 80 går det så ud over andre maskiner på lokalnettet??? Jeg mener ser de ikke nettet over port 80?
Avatar billede tommyapel Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:07 #5
jeg mener ikke at det ændre noget for de andre maskiner som bare bruger port 80 til at surfe på nettet da det hænger sammen ved relaterede forbindelser
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:09 #6
Kører din webServer på samme maskine som Mysql serveren ??

Virker din Webserver nu, altså så jeg kan få lov at se den samt alle andre ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:12 #7
Det hjalp at forwarde port 80. Nu kan jeg se den. Havde ellers prøvet med flere andre porte.

Tjekker lige forbindelsen til 3306.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:14 #8
Ahhhhhhh så først dit tidliger ? nu..........

never mind
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:14 #9
Bo - Ja de kører på samme maskine. Egentligt er jeg slet ikke så interesset i ISS - Det er vigtigere med min MySql.

ISS bruger jeg kun til at teste med.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:17 #10
Ok, nikolajdu

du vil altså connecte fra dit webhotel ude i byen til din MySQL server som kører lokalt på din egen computer ?

Eller har jeg misforstået ?\'et
Avatar billede tommyapel Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:17 #11
det er ret vigtigt at du holder dig til standard-porte hvis du skal til at lege med routere og firewalls da det kan være et helvede at skulle til at programere sig ud af det da alle andre brugere ikke ved hvordan din opsætnign ser ud og så vil du komme ud for at der faktisk ikke er ret mange der kan se dine sider
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:19 #12
bo - Fuldstændigt korrekt.

Tommy - Det var vist også kun fordi jeg var desperat efter bare at få noget til at virke :-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:27 #13
Du skriver at du kun vil bruge det til test, så vil jeg nok anbefale at du glemmer alt om at forbinde fra extern web site til din lokale MySQL server, medmindre du virkelig er inde i at sætte sikkerheden op i selve MySQL serveren.

Hvis du vil connecte externt til din MySQL skal det gøres på port 3306.
Denne port er specielt designet i MySQL til netop det formål, men det åbner så samtidigt for alle andre som har lyst til at connecte til din server med en dos promt!!
+ det kræver sikkert også at du skal lave nogle Nat entries på Webhotellet som sørger for at tillade forbindelse på port 3306 ud af til, og det før du 100% ikke dem til at gøre!

Hvoffor ikke bare kører din Web Server og MySQL lokalt, og så bruge den til test, så er det slet ikke nødvendigt at åbne prot 3306 i din router
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:36 #14
bo -

1. Det er såmænd ikke meningen at andre skal connecte. Kun mig selv.
2. Jeg tjekker om kaldet kommer fra www.nikolajdu/minphp.php - Hvis ikke er der igen lukket. (godt nok slået fra i disse testtider, da jeg var i tvivl om det var det der blokerede)
3. Det er muligt at webhotellet er det der giver fejlen. Alternativt må jeg jo så lægge det hele på ISS i stedet og så linke til den.
Avatar billede tommyapel Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:39 #15
hvis du nu beslutter dig for at køre vidre med dit MySQL-projekt så burde du nok overveje at bruge MSSQL da den er meget mere sikker at bruge som fjerndatabase
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:41 #16
Det går da fremad. Nu får jeg den her fejl:

Warning: Access denied for user: \'folks@port263.ds1-oebr.adsl.cybercity.dk\' (Using password: YES) in D:\\PHPscripts\\picUrl
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. oktober 2001 - 04:35 #17
Svarer i ikke lige, så jeg kan få lukket spørgsmålet. ;-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:55 #18
Ahhhhhhhhhhh så ski, her er et svar :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. november 2001 - 09:18 #19
tommyapel svarer du ikke også lige :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. november 2001 - 15:38 #20
Ok tommy du får en anden gang :-)