Avatar billede pormic Nybegynder
01. marts 2000 - 16:20 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Udskriv fra flere tabeller?? (HJÆLPPP)

Er der nogen der kan komme med et eksempel på hvordan man kan udskrive fra flere tabeller.

F.eks. har jeg en tabel med nogle nyheder, og en tabel med nogle kommentarere. Hvordan kan jeg udskrive de på samme til?? Eks.

<%=RS("Tabel1.Nyhed")%><br>
<%=RS("Tabel2.Kommentar")%>

Hjælp.. Hvordan pokker går man det?? Kan nogen give mig et eksempel??

Det haster en smugle!!!

På forhånd tak :o)
Avatar billede bocker Nybegynder
01. marts 2000 - 16:38 #1
set tabel1 = Conn.Execute("SELECT * FROM Tabel1")
set tabel2 = Conn.Execute("SELECT * FROM Tabel2")

Eller:

set tabel1 = Conn.Execute("SELECT tabel1.ID tb1, tabel2.ID tb2 FROM Tabel1, Tabel2")
Avatar billede pormic Nybegynder
01. marts 2000 - 17:27 #2
Kan jeg ikke lokke dig til at komme med det hele??
Avatar billede wall Nybegynder
01. marts 2000 - 17:39 #3
Du kan også bruge:

<%
Response.Buffer = True

Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("gb.mdb")
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "SELECT * FROM Nyhed, Kommentar"
    rs.Open strSQL, myConn, 1, 3
%>

<%=RS("Nyhed")%>
<%=RS("Kommentar")%>

Mvh

<% Wall %>
Avatar billede bocker Nybegynder
01. marts 2000 - 18:17 #4
er du 100 på det wall????
Avatar billede lange Nybegynder
01. marts 2000 - 18:32 #5
Det kommer rimeligt meget an på, hvordan databasen er opbygget. Hvad "kæder" de to tabeller sammen?
Avatar billede pormic Nybegynder
02. marts 2000 - 12:01 #6
De er bare kædet sammen med en relation på "ID" i de to tabeller!
Avatar billede lange Nybegynder
02. marts 2000 - 12:29 #7
Så skulle en SQL-sætning ala denne kunne give dig nyheden med tilhørende kommentarer:

SELECT * FROM Nyhed n,Kommentar k WHERE n.id=k.id AND n.id=et_eller_andet

Det burde virke hvis altså tabellerne er relateret til hinanden via et "id"-felt, der skal være ens i begge tabeller... (hvilket ikke umiddelbart lyder som den optimale løsning)
Avatar billede bocker Nybegynder
02. marts 2000 - 19:26 #8
det ligner meget mit...
Avatar billede lange Nybegynder
02. marts 2000 - 19:32 #9
Jep, bortset fra at du mangler selve join-delen, hvilket ville resultere i det "kartetiske produkt", dvs alle forekomster i den ene tabel parret med alle forekomster i den anden tabel, hvilket ikke er det ønskede resultat.
Avatar billede bocker Nybegynder
03. marts 2000 - 00:12 #10
det har du ret i, men 30 til hver :)
Avatar billede lange Nybegynder
03. marts 2000 - 00:59 #11
hehe - fair nok :)
Avatar billede pormic Nybegynder
05. marts 2000 - 00:35 #12
Ok, tak skal i have.. I må deles! :o)
Avatar billede wall Nybegynder
05. marts 2000 - 00:37 #13
Det var så lidt!

Skriv igen hvis du får andre problemer!

<% Wall %>