Avatar billede madsp Nybegynder
25. oktober 2001 - 18:54 Der er 3 kommentarer

Cookie usersystem!

Jeg skal bruge et brugersystem der bruger PHP, MySQL og cookies. Jeg fandt et igang som var let at inst. men kan ikke finde det igen!

Nogle forslag til sådan et?
Avatar billede codebase Praktikant
25. oktober 2001 - 22:48 #1
Cookie usersystem! ?? hvad er det ???

PHP, MySql og cookie kan bruges til meget, så det er lidt svært at vide hvad du søger....

_codeb@se.dk
Avatar billede madsp Nybegynder
26. oktober 2001 - 13:12 #2
Det er brugersystem der bygger på PHP, som bruger en mysql database som backend (oplysninger). Plus at det bruger cookies til at tilføje features til det!!
Avatar billede rzj Nybegynder
27. oktober 2001 - 11:47 #3
Systemet er meget simepelt !
1. Opbyg funktion der tager to parametre ($user, $password).
eks. authenticate($user, $password){...}
2. Lad funktionen connecte til mySQL og lave errorhandling osv. Hvis user/password eksistere i samme række og  password IKKE er \"\" (tom streng), så return 1 (true) else return (false).
3. Ved login sendes $user_form, $user_passwd til funktionen. Returnerer funktionen 1 (true) sættes to cookies - én1 med krypteret $user, én med krypteret password.
THATS IT !
I \'Member section\" tjekker du altid
if(!authenticate($cookie_user, $cookie_passwd)){
header(\"login_failure\".php\")
}

du forstå ?