Avatar billede jes_petersen Nybegynder
01. marts 2000 - 12:04 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Tekstfiler

Hvordan putter man data fra en .txt-fil ind i en mysql database.

Venlig hilsen

Jes Kaliebe Petersen.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2000 - 15:21 #1
Sådan i MS-DOS:

1. Skift til dit mysql/bin bibliotek.
2. Skriv:

mysql -u BrugerNavn DataBaseNavn < tekstfil.txt

Erstat BrugerNavn til dit brugernavn, samt DataBaseNavn
skal erstattes med din database's navn.

Husk også at rette tekst-filens navn!
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
01. marts 2000 - 16:13 #2
Men hvordan skal tekstfilen se ud - skal den ikke have at vide hvilke dele af teksten der skal ind i hvilke felter. Jeg tænkte også på, om man ikke bare kan nøjes med at opdatere nekelte felter med tekstfiler.

Venlig hilsen

Jes Kaliebe Petersen
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
01. marts 2000 - 22:14 #3
Skal den ikke formateres som et normalt SQL-script (dum af en SQL-db)?
Avatar billede qwertyx Nybegynder
11. april 2000 - 13:38 #4
funktionen du skal bruge hedder
load data infile

se http://sunsite.auc.dk/mysql/Manual/manual.html#LOAD_DATA

kommandoen gør at den læser den pågældende fil og indlæser denne i en tabel.

mht. svaret fra christian-t: denne metode er såmænd god nok men så skal filen udelukkende bestå af SQL kommandoer. Det er for besværligt at lave en tekstfil med data om til en fil med kommandoer !!!