Avatar billede smudo Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:12 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

TV-OUT GF2 GTS blir sort/hvis

Jeg har købt et nyt GF2 GTS og har de nyeste drivere. Jeg bruger TV-Tool til at få billedet op på fjernsynet, men det bliver i sort/hvid. Jeg har også en bærbar computer med TV-Out som kører fint med det samme TV. Hvad gør man så?
\\Troels
Avatar billede smudo Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:12 #1
hov, jeg mente at den bliver sort/hvid (^-^)
Avatar billede ost Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:18 #2
Er det kun i GTS ? Kan du have sat tvsignalet forkert op, så den kører Ntsc ?
Avatar billede smudo Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:19 #3
nej jeg har sat tvsignalet til PAL
Avatar billede djm33 Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:25 #4
Det du skal gøre inde i TV-Out egenskaberne, er at du skal vælge DK - Pal-B. Dit kort virker fint hvis du skal få sort/hvis frem, det er bare et spørgsmål om at vælge den Danske standard.
Avatar billede ost Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:28 #5
Så må vi nok kalde det for sur røv :-)
Jeg kan ikke lige komme på en løsning.
Avatar billede smudo Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:30 #6
jeg har sat den til PAL-B Dansk, men den viser sort/hvid
Avatar billede djm33 Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:35 #7
OK. Hvis du kører det igennem en video, er du så sikker på den står til at køre PAL og Decoder
Avatar billede jnielsen Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:45 #8
Tjek lige dit fjernsyn understøtter Super VHS, har nemlig haft samme problem, hvor mit fjernsyn ikke gjorde det!!

/jnielsen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. oktober 2001 - 16:54 #9
Brug composite -> scart adapter og drop SVHS med mindre du er sikker på at dit fjernsyn understøtter det!

Det er ikke alle fjernsyns scart stik der understøtter SVHS, men der imod understøtter de alle compostie.

Se under menu punktet SCART på denne side:
http://www.bnoack.com/index.html

Hent eventuelt TVTOOL på www.tvtool.de
Avatar billede smudo Nybegynder
25. oktober 2001 - 17:53 #10
Jeg har prøvet at bruge et s-video kabel og så en lille boks hvor man stikker s-video ind, hvor det i den anden ende er et scart stik. Her får jeg farver frem men billedet er lidt sløret!
Avatar billede smudo Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:51 #11
ok mange tak for svarene, jeg har brugt et andet kabel der kører fra TV-Out som ikke er s-video og har scart i den anden ende. Jeg synes I alle har hjulpet fint, så jeg tror det er bedst at dele pointene op!
mange tak, Troels