Avatar billede the_freak Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
5 løsninger

Hvordan laver man en table?!

Avatar billede Tony Breindal Juniormester
25. oktober 2001 - 14:08 #1
Tabel med to kolonner og to rækker:

<table>

<tr>
      <td></td>
</tr>
<tr>
      <td></td>
</tr>
</table>
Avatar billede ulrich Novice
25. oktober 2001 - 14:08 #2
<table>
<tr>
<td>hej</td>
</tr>
</table>
Avatar billede the_freak Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:08 #3
Nå jo det er sqda <table><tr><td> :)
Sorry havde glemt det med TR og TD
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:08 #4
<table>
<TR>
<TD></TD>
</TR>
</table>

sådan.. så skal du bare angive mål osv.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:08 #5
<table width=\"600\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:09 #6
øv... 38 sekunder for langsom... skod forbindelse jeg har :P
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:13 #7
eller så er det min computer.. 2mbit er vel ok... :P
Avatar billede gehrke Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:13 #8
en table består af følgende

<table border=\"1\" cellpadding=\"1\" cellspacing=\"1\">
<tr>
<td></td>
</tr>
</table>

hvor du starter tabellen med <table> starter første række i tabellen med <tr> derefter starter du første celle i tabellen med <td>, når du så har fyldt det i cellen du skal bruge afslutter du med </td> og starter evt. en celle mere med endnu en <td>.
Når du så er færdig med en række sluttes denne af med </tr> og du kan så begynde en ny. tilsidst afsluttes tabellen med </table>
border=\"1\" betyder tabellens ramme kan ses, sætter du den til 0 kan man ikke se den, cellpadding og spacing er afstanden mellem cellerne.
Bemærk at der skal være lige mange celler i hver række for at tabellen skal opføre sig ordenligt.
Alternativt kan du bruge kommandoen <td colspan=\"2\"> for at få en celle til at spænde over 2 kolonner, eller rowspan for rækker.

held og lykke
jesper