Avatar billede edderper Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Accesse Access fil via workgroup fil

Hej

Jeg vil lave en connection til en Acces2000/Jet/.mdb fil fra ASP. Filen er beskyttet med en Workgroup fil (.mdw)

Først skriver jeg:
set objConn = server.createobject(\"ADODB.Connection\")

og dernæst (på en linie):
objConn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=dbfil.mdb; Jet OLE DB:System Database=dbfil.mdw;\",\"brugerID\",\"password\"

Der er naturligvis rigtige pathes og password/id i kommandoen

Men jeg får bare dette:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] You do not have the necessary permissions to use the \'(unknown)\' object. Have your system administrator or the person who created this object establish the appropriate permissions for you.

Hvad gør jeg galt?

/per
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. oktober 2001 - 14:22 #1
Din connection skal hvade dette format, hcis du benytter access driver:

oConn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\" & _
\"Dbq=c:\\somepath\\mydb.mdb;\" & _
\"SystemDB=c:\\somepath\\mydb.mdw;\", _
\"admin\", \"\"
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. oktober 2001 - 14:24 #2
Din Connection skal havde dette format hvis du vil benytter Jet OLE DB driver:

oConn.Open \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;\" & _
\"Data Source=c:\\somepath\\mydb.mdb;\" & _
\"Jet OLEDB:System Database=MySystem.mdw;\", _
\"admin\", \"\"
Avatar billede edderper Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:58 #3
Tusind tak; lige i øjet
/per