Avatar billede kunze Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

NTFS og Norton Ghost?!

Hej!

Jeg har lige fundet ud af at Ghost ikke virker sammen med NTFS diske.

Nogen der kender et godt alternativ ?

Kom gerne med en URL til producenten.
Avatar billede oniel Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:25 #1
Du kan ikke bruge diskimage i forbindelse med NT-systemer.

Avatar billede kunze Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:28 #2
Det er jo latterligt... Ingen der har været fornuftige at lave et program der kan lave et image af et ORDENTLIGT filsystem ? :(
Avatar billede oniel Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:30 #3
Jeg savner det også voldsomt! *suk*
Avatar billede kick Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:33 #4
Norton Ghost 2002 provides high-performance utilities for fast
    and safe system upgrading, backup, and recovery. It writes disk
    images directly to many popular CD-R/CD-RW drives, making it
    easy to back up your valuable data. Now it works faster than ever
    and supports Windows XP.
GHOST 2002 V7.0

KICK
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. oktober 2001 - 21:35 #5
Hmm.... Måske I burde få fat på Norton Ghost 2002

<snip>
Norton Ghost 2002 Key Features

...

Support for Linux EXT2 and Microsoft® PC file systems (including FAT 16, FAT 32, and NTFS) lets you clone both older and newer systems.

</snip>

...Vi la\'r den stå et øjeblik :o)
Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:36 #6
DriveImage 5 kan arbejde med og på ntfs-diske.
Ghost kan lave et image af en ntfs-disk/partition, men kan kun lave den på fat/fat32 diske/partitioner.
Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:37 #7
Begge programmer kan lave images direkte på cdr(w).
Avatar billede kick Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:38 #8
Jeg har ikke prøvet det i nu da jeg kun køre win98se.
Men jeg håber da at det virker.

KICK
Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:39 #9
Har brugt Ghost indtil nyligt, har just erhvervet Driveimage 5. Det er et rigtig godt program, som jeg varmt kan anbefale, især når det gælder ntfs-systemer.
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. oktober 2001 - 21:40 #10
Den gamle Ghost 7.0 Corporate Edition understøtter også NTFS diske...
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. oktober 2001 - 21:41 #11
Better yet... Ghost-programmet har understøttet NTFS-diske helt tilbage fra version 3.1 :o)
Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:43 #12
G7 kan ikke lave images på ntfsdiske.
Images af ntfs-diske laves og genetableres meget hurtigere end fat/fat32, grunden filstrukturen.
Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:44 #13
>spotgun - det er rigtigt ghost kan lave images af ntfs-partitioner, men ikke på ntfs-partitioner.
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. oktober 2001 - 21:54 #14
Jeg ser ikke det store problem i det. Kan du så ikke blot knalde en FAT partition ind, og så smække en NTFS partition ind via Ghost... Den overskriver det jo alligevel...

Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:57 #15
Du misforstår vist, imagefilen skal oprettes på fat/fat32, hvilket selvfølgelig ikke er det store problem, man sørger bare for at have en fat32partition.
Driveimage derimod kan lave images direkte på ntfs.
Begge er gode programmer, synes dog Driveimage er det bedste.
Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:00 #16
At restore fra imagefilen er let, der er ikke nogen problemer.
Avatar billede kunze Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:25 #17
spotgun > Jeg har peøvet Ghost PE, Ghost 6.0 og Ghost 2000... (Vist nok de same de to siste)

Ingen af dem tager NTFS....

Tak til kick :)
Avatar billede kick Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:40 #18
Jamen jeg takker også da.
MANGE TAK
Avatar billede anders2002 Nybegynder
17. april 2002 - 18:18 #19
øhh hvordan laver jeg en ghost når jeg har partitioner?