Avatar billede hirayz Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Prog

jeg skal lave program som skal have focus hele tiden altså når det mister focus skal det have focus med det samme igen????
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2001 - 13:48 #1
Private Sub Command1_MouseUp (Button As Integer, Shift As Integer, X As Long, Y As Long)
    If Button = 1 Then Text.SetFocus
End Sub

ka det bruges ?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2001 - 13:51 #2
eller sådan her

Private Sub Text1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Text.SetFocus
End Sub
Avatar billede hirayz Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:54 #3
det skal være selve programmet altså formen!
Avatar billede tra-la Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:41 #4
Kan du ikke loade formen som vbmodal. Gør at du skal unloade den for at slippe af med den -> du kan styre skidtet !!!

MVH

tra-la
Avatar billede jennemaan Nybegynder
24. oktober 2001 - 16:34 #5
Avatar billede jennemaan Nybegynder
24. oktober 2001 - 17:13 #6
Tilføj et modil til dit projekt med følgende:
Declare Function SetWindowPos Lib \"user32\" (ByVal hwnd As Long, ByVal hWndInsertAfter As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal cx As Long, ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long) As Long
Public Const SWP_NOSIZE = &H1
Public Const SWP_NOMOVE = &H2
Public Const HWND_TOPMOST = -1
Public Const HWND_NOTOPMOST = -2

I formload eventen skriver du så:

Private Sub Form_Load()
Dim retval As Long
retval = SetWindowPos(Me.hwnd, HWND_TOPMOST, 0, 0, 0, 0, SWP_NOSIZE Or SWP_NOMOVE)
End Sub

/Jennemaan