Avatar billede bruntt Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:55 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Nintaus - problemer med afspilning af musik CD

Jeg har en Nintaus 9901 DVD maskine, som
jeg er vaeldig glad for --- afspilning af DVD og
VCD film er perfekt!

Jeg har et problem: Naar jeg afspiller musik CDer (originale!) er der en pause paa 1-2 sekunder mellem hvert nummer. Dette er ret irriterende, naar der er en laekker overgang mellem to numre - pausen paa 2 sek faar det hele til at falde paa jorden. Har I andre lignende problemer, og er der noget man kan goere ved det?

Kan man ioevrigt aendre teksten \"welcome to nintaus\", til fx. \"nintaus rulezzz\' eller \'kill kill kill\' paa en smart maade?
Sikkert ikke.
Avatar billede krusell Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:19 #1
har selv en Nintaus, men har ikke prøvet CD\'er endnu.
Jeg prøver lige, at se om min gør det. Umiddeltbart tænker jeg på, det problem den har, med skift fra en type medie til en anden type, men da cd\'en er samme type, er det nok ikke det.
Kunne være meget sjovt, at ændre teksten, men tror desværre ikke det er muligt. Har ihvertfald ikke kunne finde noget i menu punkterne :)
Men jeg vender tilbage lidt senere, når jg har checket det på min. Ku jo være, at du har været uheldig med din afspiller og den måske skal en tur tilbage til forhandleren :(
Forresten, er det alle org. cd\'er der har det problem og gør den det også med hjemmebrændte cd\'er?

krusell
Avatar billede bruntt Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:30 #2
Jeg har ikke tjekket om problemet med musik CDer ogsaa  eksisterer for hjemmebraendte CDer ... dem har jeg ikke saa mange af <::-) Men jeg kan jo ogsaa lige checke dem. Vi tales ved ...!
Avatar billede rebus Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:19 #3
Hej.
Jeg har selv en Nintaus, jeg har godt nok ikke haft dit problem med musik-cder og det er både brændt og orginale. Men jeg har så problemer med vcd hvis der er flere nummere der på, så kan der gå et stykke tid inden den skifter nummer. Det er musikvideoer som jeg lavet til vcd.
Til det med teksten....der er sikkert nogle nørder der kan gøre det, men jeg har godt nok ikke hørt om det.
Avatar billede krusell Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:26 #4
Hej igen.
Jeg har ikke haft tid til, at teste det endnu, da min afspiller ikke er sat til for tiden.
Men prøver imorgen. Jeg vender lige tilbage efter middag, når jeg får sat den til.
Prøv, at se om du kan skaffe lidt brændte cd\'er med alm. musik på og nogle med mp3 og se hvad der sker.

Krusell
Avatar billede bruntt Nybegynder
26. oktober 2001 - 10:25 #5
Her er Bruntt, som oprindelig stillede spoergsmaalet:
Jeg har stadig problemer med af spilning af audio CDer paa min Nintaus... ogsaa med braendte CDer. Har du en Nintaus N9901 saa proev fgl: Saet en CD i og afspil fx. nummer 3, tryk saa paa REW - laeg maerke til om tiden der bliver vist paa afspilleren standser et par sekunder naar den naar til 0:00 (det goer min!), foer den spoler videre fra slutningen af nummer 2.

Det samme sker under normal afspilning naar Nintaus naar til afslutningen af et nummer... der gaar lige 2 sek inden tiden bliver nulstillet og naeste nummer gaar igang ... I DAMN NINTAUS TO HELL!
Avatar billede rebus Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:54 #6
Det gør min slet ikke den køre som en almindelig cd-afspille når det gælder musik cder.
Har du garanti på maskineen så brug den, fordi det skal den ikke gøre det den gør.
Avatar billede krusell Nybegynder
30. oktober 2001 - 16:23 #7
Nu har jeg endelig fået checket det på min også og der var heller ingen problemmer med både alm. og hjemmebrændte musik CD\'er. Har ikke tjecket det med mp3 dog.
Så mit råd er det samme som de andres: Ring/skriv eller send maskinen tilbage ti forhandleren og lad ham kigge på det.
Avatar billede bruntt Nybegynder
02. november 2001 - 18:05 #8
Hej nintaus fans ... Jeg har sendt min DVD afspiller tilbage til forhandleren... Han mener ikke at der er fejl! Hans skriver foelgende:

\"Vi har modtaget din Nintaus her til morgen, og den er blevet testet for den fejl som du mener at den har.

Men udfra test som er foretaget paa andre Nintaus,
ligger den omtalte pause pa fra 1 til 2 sekunder,
og det er ganske normalt for audio cd\'er.

Da det ikke er nogen fejl, er det ikke omfattet
af garantien, hvorfor du vil blive faktureret et
gebyr pa Kr. 100,- for test og fejlsogning, og
DVD\'en vil blive sendt tilbage til dig Pr.efterkrav. \"

Fedt nok!

Jeg vil bede jer (her paa eksperten.dk) med jeres Nintaus, udofere de tests jeg har beskrevet: 26/10 2001 kl 12.54.56, for eksempel (dette er ordret hvad jeg har skrevet til min forhandler, Intercon Data i Roskilde (en af de billigste paa  www.dvdpriser.dk)

\"Hvis der er en overgang mellem to numre - altsaa ikke nogen pause, musikken saa at sige fortsaetter - kan man ikke hoere det naar en normal CD afspiller spiller CDen. Men det kan man naar Nintaus afspiller CDen ...

Prov ogsaa foelgende: Saet en audio CD i Nintaus. Afspil nummer 2 paa CDen... Spol nu tilbage (Fast Rewind) ... Du vil se at displayet, naar det naar til 0.00 sekunder stander i
netop to sekunder. Dette problem har de to jeg kender
heller ikke.  \"

Ser du det samme, ekspert? DAMN!
Avatar billede rebus Nybegynder
02. november 2001 - 18:23 #9
Så må jeg have været heldig da min ikke gør det!!
Avatar billede bruntt Nybegynder
23. november 2001 - 10:00 #10
Nu er det afgjort: Baade min forhandler og dennes \'provider\' har testet min Nintaus: Der ER en pause paa to sekunder mellem hvert musik nummer. De har teste paa henholdsvis to og tre andre (nye) Nintaus afspillere, der udviser samme ... hm, fejl. Tja. Det er jo noget billigt kram, men damn.

Denne undersoegelse kom til at koste mig 304 kr. incl. fragt.