Avatar billede scan Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af side

Jeg skal opdatere en side, når denne skal vises. Denne opdatering skal kun ske ved efter loadning af siden. Jeg kan få den til at opdatere hele tiden, men det er jo dumt at den står og blinker:-)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:59 #1
Du kan evt. lave en frame med bredde 0 - den kan du opdatere i uden at det kan ses...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:01 #2
Så må du fortælle lidt mere om hvad du gerne vil...
Avatar billede scan Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:02 #3
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"10; URL=filnavn.htm\">
<META HTTP-EQUIV=\"Expires\" CONTENT=\"Fri, Jun 12 1981 08:20:00 GMT\">
<META HTTP-EQUIV=\"Pragma\" CONTENT=\"no-cache\">
<META HTTP-EQUIV=\"Cache-Control\" CONTENT=\"no-store\">

Denne kode virker nogenlunde. Den blinker stadig. Hvordan kan man tilpasse den så den kun blinker en gang?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:09 #4
Så skal du bruge den funktion der hedder \'onload\'

Den eksekverer koden een gang når siden bliver indlæst...

Hvis den kun skal opdatere een gang - hvad er det så du vil - og hvorfor ikke \"bare\" skrive koden, så bliver den jo kun udført een gang ?
Avatar billede starleicht Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:13 #5
<META HTTP-EQUIV=\"expires\" CONTENT=\"-1\">
Avatar billede scan Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:33 #6
Det er en dynamisk side, hvor der står nogle oplysninger der bliver rettet af brugeren. Når oplysningerne er rettet, føres man videre til en side der gemmer disse.
Så redirectes man tilbage hvor man kom fra. Det er her problemet opstår.
Det er ikke de nye oplysninger man ser men de gamle.
Af en eller anden grund virker jeres forslag ikke. Øv.

Hvordan vil onload funktionen se ud?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:36 #7
Jeg tror du i toppen af din ASP-kode skal prøve at skrive:  responce.expires = 0
Avatar billede osaka_san Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:42 #8
En \"lidt\" (meget) spaghetti kode løsning ville være at sætte en session variabel som indeholder værdien 1 eller 0.

hvis værdien er et udskriver du din refresh kode

<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"10; URL=filnavn.htm\">
og i ASP sætter session variablen til 1.

Ikken ogen køn løsning men burde virke ;)

Mvh.
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede starleicht Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:43 #9
Eller noget i denne stil:

<%
      Response.AddHeader \"pragma\",\"no-cache\"
      Response.AddHeader \"cache-control\",\"no-store\"
%>
Avatar billede osaka_san Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:44 #10
\"hvis værdien er et udskriver du din refresh kode\"

hvis værdien er 0 selvfølgelig ;-)
Avatar billede theranger Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:10 #11
<% If Request(\"Var_Number\") <>

<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"10; URL=filnavn.htm\">
Avatar billede theranger Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:11 #12
<% If Request(\"Var_Number\") <> 1 Then %>
<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"10; URL=filnavn.htm?Var_Number=1\">
<% End If %>

Virker det ikke?
Avatar billede scan Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:37 #13
jeg skal have smidt nogle parametre på urlen. Dette gør jeg i asp Hvor jeg Response.Write\'r meta sætningen i theranders svar. Men det giver et problem med
content=\"10;
Den opfatter ; i denne som den afsluttende værdi, og det er det jo ikke.
Avatar billede scan Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:06 #14
Jeg fandt ud af det. Det var the rangersløsning der virkede bedst. Hvis du lige opretter et svar kan du få dine point. Tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede theranger Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:20 #15
Her er det.
Avatar billede scan Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:29 #16
tak for hjælpen. det var dejligt at få løst endnu et problem:-)