Avatar billede knutbl Nybegynder
24. oktober 2001 - 09:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Viste side skal ikke være LINK i tekstmeny

Hei! Jeg har en tekstmeny nederst på en \"visning fra database\"-side som jeg ønsker å gjøre noe med. Jeg ønsker at bandmedlemet som \"eier\" siden som vises, ikke skal ha link nederst på siden, eller at linken til siden som nå vises skal være i en annen farge enn de andre. Hvordan skal dette gjøres? Navnet på den som eier den aktuelle siden kan kalles opp med
<% response.write membername %> eller et <% rs(\"name\") %>.
Slik er koden nå

GO TO THE OTHER BANDMEMBER-PAGES:<br>
<A HREF=\"showbio.asp?member=petter\">PETTER</a>
| <A HREF=\"showbio.asp?member=ronny\">RONNY</a>
| <A HREF=\"showbio.asp?member=joffe\">JOFFE </a>
| <A HREF=\"showbio.asp?member=richard\">RICHARD</a>
| <A HREF=\"showbio.asp?member=jim\">JIM</a>

KnB
Avatar billede azezazez Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:11 #1
hvordan mener du ? hvilket link skal være i en anden farve ?
Avatar billede starleicht Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:22 #2
GO TO THE OTHER BANDMEMBER-PAGES:<br>
<A HREF=\"showbio.asp?member=petter\" <% If membername = \"petter\" then response.write \"style=\'color=red;\'\" end if %>>PETTER</a>
| <A HREF=\"showbio.asp?member=ronny\" <% If membername = \"ronny\" then response.write \"style=\'color=red;\'\" end if %>>RONNY</a>
| <A HREF=\"showbio.asp?member=joffe\" <% If membername = \"joffe\" then response.write \"style=\'color=red;\'\" end if %>>JOFFE </a>
| <A HREF=\"showbio.asp?member=richard\" <% If membername = \"richard\" then response.write \"style=\'color=red;\'\" end if %>>RICHARD</a>
| <A HREF=\"showbio.asp?member=jim\" <% If membername = \"jim\" then response.write \"style=\'color=red;\'\" end if %>>JIM</a>
Avatar billede knutbl Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:06 #3
STARLEICHT:
Jeg gjorde det på en helt annen måte, men brukte if-then-else som metode.
Jeg gjorde det slik, - kanskje tungvint, men det ble akkurat som jeg ønsket det:

GO TO THE OTHER BANDMEMBER-PAGES:<br>
                <% \' IF/THEN SOM SKAPER MARKERING AV HVILKEN SIDE DU ER PÅ
IF member = \"petter\" THEN %>
                <B>PETTER</B> | <A HREF=\"showbio.asp?member=ronny\">RONNY</a> |
                <A HREF=\"showbio.asp?member=joffe\">JOFFE </a>| <A HREF=\"showbio.asp?member=richard\">RICHARD</a>
                | <A HREF=\"showbio.asp?member=jim\">JIM</a>

<% ELSEIF member = \"ronny\" THEN %>
                <A HREF=\"showbio.asp?member=petter\">PETTER</a> | <B>RONNY</b>
                | <A HREF=\"showbio.asp?member=joffe\">JOFFE </a>| <A HREF=\"showbio.asp?member=richard\">RICHARD</a>
                | <A HREF=\"showbio.asp?member=jim\">JIM</a>

...og så videre helt til END IF.
Og det funker, både med farge og uten link.

Du får pointsene uansett, fordi du satte meg på ideen til løsningen.

KnB