Avatar billede kimn Nybegynder
24. oktober 2001 - 09:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

automatisk notificering (hver 50. dag) via Notes ?

Jeg har et behov for, hver 50. dag, at få sendt en notificering til 4 Notes-brugere.  Denne notificering skal køre automatisk, dvs den skal kunne etableres fra starten (opsætning af 1. alarm, 2. alarm osv) således at jeg ikke skal \'genstarte\' dette hver gang en mail/alarm udsendes , men det istedet bare kører derudaf.
Agent funktionen kan tilsyneladende ikke klare dette (det skal være hver 50. dag).
Har nogen en ide til hvordan dette kan løses ?

Evt et andet produkt som kører på NT 4  ?
Avatar billede wise Seniormester
24. oktober 2001 - 16:22 #1
Hvad med repeating reminder i notes, med en alarm på  ?
Den skal så nok være i hver af deres kalendere....

Med mindre man kan vælge hvem alarmen skal sendes til - det kan jeg ikke huske om man kan
Avatar billede kimn Nybegynder
24. oktober 2001 - 19:27 #2
Jeg ønsker ikke at skulle sætte noget op på mere end en arbejdsstation. Det skal kunne styres centralt.
Avatar billede kimn Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:04 #3
Måske skal jeg tydeliggøre dette en smule:
Alarmeringen skal ske hver 50. dag, dvs det drejer sig ikke om en mail fyret af her og nu, som folk så (forhåbentlig) ser den 50. dag.  Selve alarmeringen skal ske (ca) hver 50. dag enten via mail eller kalenderentries som \'popper op\'.
Jeg kan ikke se at mail-delen kan klare dette heller.
Avatar billede mikethebike Nybegynder
31. oktober 2001 - 23:59 #4
Du kan da bare lave en agent der tæller en tæller op med een, når den når til 50 skal den sende en mail og nulstille tælleren.

Lad denne agent køre een gang dagligt.

Michael
Avatar billede jjj Nybegynder
27. november 2001 - 12:04 #5
du kan oprette et to do item og under type vælge group og derved sætte de personer på der også skal have.
Sæt en repeater på, der er alle muligheder for repeat.
under options vælg notify me, vælg \"send mail with....\" og vælg der de personer der skal modtage denne mail.
prøv om ikke dette virker
Avatar billede kimn Nybegynder
29. november 2001 - 13:35 #6
virker ikke. hvad så med næste gang der skal adviseres ? skal jeg så selv genstarte agenten (som jeg ikke vil) ?
Avatar billede mikethebike Nybegynder
29. november 2001 - 14:59 #7
Hvorfor vil du ikke have mit svar om en agent der tæller op.... f.eks denne agent:

Sub Initialize
    Dim session As New NotesSession
    Dim agent As NotesAgent
    Set agent = session.CurrentAgent
    Dim db As NotesDatabase
    Dim doc As NotesDocument
    Set db = session.CurrentDatabase

    Dim counter As Integer
    Set doc = db.getprofiledocument(\"Counter\")

    If ( Cstr(doc.counter(0)) = \"\" ) Then

        doc.counter = 0
    End If

    counter = Cint(doc.counter(0))
    counter=counter+1

    If counter = 50 Then
        Dim memo As New NotesDocument(db)
        memo.Form = \"Memo\"
        memo.SendTo = \"Din mailadresse\"
        memo.Subject = \"Alarm .. der er gået 50 dage\"
        memo.Body = \"Jeg kontakter dig igen om 50 dage\"
        Call memo.Send(False)
        counter = 0
    End If

    doc.counter=counter
    Call doc.save(False, False)

End Sub

Lav som sagt en agent som er scheduleret til at køre en gang om dagen på et givent tidspunkt, brug ovenstående som indholdet ... og viola du får en mail hver 50. dag ...
Avatar billede kimn Nybegynder
29. november 2001 - 15:18 #8
det forrige var et svar the mikethebike
Avatar billede kimn Nybegynder
29. november 2001 - 15:29 #9
jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren mht mikethebike.  det er måske brugbart (jeg undersøger)
Avatar billede kimn Nybegynder
29. november 2001 - 15:31 #10
til jjj: duer desværre ikke. dette vil sende en mail nu, istedet for på det tidspunkt hvor jeg ønsker adviseringen skal ske (om 50 dage)
Avatar billede mikethebike Nybegynder
29. november 2001 - 15:32 #11
De 2 linjer med \"Dim agent..\" og \"set agent..\" kan du slette... mht. Agenten, så spiller den 1000 :-)

/Mike
Avatar billede kimn Nybegynder
08. december 2001 - 21:14 #12
Til mikethebike:
Jeg har tænkt over det og mit oplæg er ikke korrekt/godt nok
baggrund: jeg har nogle certifikater som skal skiftes senest hver 60. dag og jeg ønsker derfor en notifikation den 50. dag EFTER at et certifikat sidst er opdateret.
DVS jeg skal bruge en alarmering som - når jeg markerer at et certifikat nu er opdateret, sætter en ny alarmering til om 50 dage. denne nye alarmering skal som sagt først sættes NÅR jeg markerer at nuværende opdatering Er udført.
Er dette klart nok - og kan du klare dette ?
(det er ikke så interessant at binde sig på 50 dage imellem alarmeringen, det som er vigtigt er at - fra det tidspunkt en opdatering er foretaget - jeg kan markere dette og herefter alarmeres jeg (2-3 brugeridenter) igen om 50 dage

Avatar billede mikethebike Nybegynder
10. december 2001 - 16:15 #13
Nååh ... den er da nem.

Du beregner en ny dato på et felt, f.eks fornydato når du gemmer dokumentet (@adjust). f.eks 60 dage.

Så laver du et view der viser alle dokumenter hvor fornydato er nu eller inden for 10 dage.

Hver nat kører du en agent der sender en mail til x personer med et link til de dokumenter der er i dit view.

viola
/Michael
Avatar billede cdelicht Nybegynder
11. december 2001 - 15:54 #14
Husk lige:
- at få refresh\'et viewet løbende. Du kan gør det inde fra agenten, eller sætte attributten \'auto refresh\' på viewet. Det første er sikrest!
- at \'fornydatoen\' kan være mere end 10 dage (hvis I ikke lige får opdateret et dokument :)