Avatar billede dennis604 Nybegynder
29. februar 2000 - 13:40 Der er 3 kommentarer

Procent-regning

Jeg har fx. 10 spørgsmål, som brugeren skal svare på. Hvordan vil koden se ud når jeg skal regne ud hvor mange % af spørgsmålene brugeren har svaret på?

Der er ved hvert spørgsmål 2 svarmuligheder med checkbokse (ja eller Nej)
Avatar billede sv Nybegynder
29. februar 2000 - 13:56 #1
noget med:

if spg1 = svar1 then i = i+1
osv ned efter...

strPrc = (i/antal spg)*100
response.write "du har " & strPrc & " % rigtige"

Jeg ved ikke lige om der ikke er en smartere måde at få gemt antal rigtige...
Jeg er ikke lige nogen haj...
Avatar billede Dan Nim Seniormester
29. februar 2000 - 14:52 #2
Det er jo simplet regning.

Man tæller hvor mange svar der er ialt, og hvor mang rigtige personen har, og så laver du et regne stykke, ligesom "sv" har gjordt.

Man gør ligesom når man regner det ud i hovdet (hvis man altså kan regne % ud i hovdet)
Avatar billede dennis604 Nybegynder
29. februar 2000 - 14:59 #3
Hør her jeg kan skam godt %-regning, det med quiz´en har jeg ikke fundet på, det var SV.

Det kan dog godt være at han har fat i noget af det rigtige.

Se http://www.reflex-dk.dk/behovsanalyse.htm

Der er 12 spm. Hvis en bruger svarer JA i over 50% af de første 4 spørgsmål, altså dvs. 3 af 4, skal han stilles videre til en anden side.

JEg er ikke hård i ASP, men kan godt %-regning §;-) Det er mere koden jeg ikke kan finde ud af helt.