Avatar billede Slettet bruger
29. maj 1999 - 22:03 Der er 14 kommentarer

JavaScript:document.formnavn.submit()

Jeg prøver at få en java script:document.tilmelding.submit() til at virke, men jeg kan ikke se hvad der er galt!

www.gamenet.dk/pages/startmenu.htm - fejlen siger at "document.tilmelding ikke er et objekt"...

Hvad er der galt?
Avatar billede dull Nybegynder
29. maj 1999 - 22:34 #1
Prøv med java script:document.forms[0].submit() - det virker for mig.

Jeg har ikke lige Javascript objektmodellen liggende i nærheden, så jeg kan ikke give et tilbundsgående svar på HVORFOR det ikke virker.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 1999 - 22:40 #2
Nu hedder fejlen at "document.forms.0 ikke er et objekt"!?!

skal formens NAME være "forms"?
Avatar billede dull Nybegynder
29. maj 1999 - 23:53 #3
Har du husket de firkantede paranteser rundt om 0'er?

document.forms[0] refererer til den først <FORM> i dokumentet og ikke til formen via navn (selvom det er den samme form).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 1999 - 01:13 #4
Det er lidt underligt, for kører jeg det oprindelige script lokalt
(NN4.5) virker det, og specielt hvis jeg klipper formen ud.

Du kan jo prøve med en side udelukkende med formen på,
uden tabeller og andet "snask".
Avatar billede warpgiga Nybegynder
30. maj 1999 - 21:02 #5
check this:

<html>
<head>
</head>
<body>
<form name="form_1">
<input type="hidden" name="diavolo" value="666">
</form><br><a href="java script:document.form_1.submit()">Click me!!</a>
</body>
</html>

dette burde altså virke overalt!!! - ellers mail me.. ;) Fini -alring@email.com
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 1999 - 21:15 #6
Det virker ikke med:

<html>
<head>
</head>
<body>
<form name="form_1">
<input type="hidden" name="diavolo" value="666">
</form><br><a href="java script:document.form_1.submit()">Click me!!</a>
</body>
</html>

men det var jo også det jeg prøvede før!

Det er rigtigt hvad hr. jacobsen siger - men hvorfor!!!!!!!!!!!!

Jeg skal jo bruge alt det der "snask"!

Hail i-net!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. maj 1999 - 01:32 #7
Hvis det virker uden "snask" skal du blot lave "inkrementalt snask"
indtil det ikke virker. Altså langsomt sætte flere og flere ting på siden
(selvfølgelig skal du have "snask"..). Det sidste du sætter på, som
giver fejlen, giver dig også svaret.

God fornøjelse, hr. Walker....
Avatar billede warpgiga Nybegynder
31. maj 1999 - 08:42 #8
ah ha!!!

SkyWalker: Prøv at sætte <form> tag'sne uden om alle <tabel> tags! ;-)
Avatar billede warpgiga Nybegynder
31. maj 1999 - 08:45 #9
Skywalker: jeg tjekkede lige selv mit kanon tips lige ovenover, det virker ikke,
finder en løsning efter mit morgenmøde ;-) ses
Avatar billede warpgiga Nybegynder
31. maj 1999 - 10:02 #10
og løsningen er:

<a href="java script:document.form_1.submit()" target="_self">

HUSK target="_self" når du har et <BASE TARGET="main"> i <HEAD>

see ya!
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 1999 - 14:32 #11
Duer ikke...
Avatar billede warpgiga Nybegynder
01. juni 1999 - 14:36 #12
skywalker: surt for dig ;)  lær HTML ;-)

jeg sad med din kode igår og fik det til at virke 100%

jeg rettede også andre mindre fejl.. men regnede ikke med at det var dem der gjorde "forskellen"...  jeg har desværre ikke tid lige nu...

når du har <BASE TARGET="main"> skal du bruge target="_self"
ellers vil javascript lede efter dens funktioner i "main" i stedet for _self

- Fini
Avatar billede dull Nybegynder
01. juni 1999 - 16:16 #13
Jeg fik en ide... har oplevet at nogle browsere kan have problemer med at afvikle Javascript kode inde fra en tabel. Flere steder løses det ved at lægge al funktionaliteten op i <head> delen og blot kalde funktionen fra en onClick event eller med en <a href="xxx">.

Således burde du kunne lægge følgende ind i <head>-delen af din side:
<head>
<script language="Javascript">
  function sendForm() {
    document.tilmelding.submit();
  }
</script>
</head>

og omskrive dit link til:

<a href="java script:sendForm();" onMouseover="ChangeImg...

Hjælper det dig på vej?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 1999 - 16:43 #14
Jeg har også en anden side hvor jeg bruger alt det samme gøgl, men der virker det fint. (www.gamenet.dk/aboutus/kontakt.htm)
Jeg har prøvet dit foreslag dull, men nu er fejlen at "et objekt var ventet"...
Jeg har lavet en kopi af "kontakt.htm" (www.gamenet.dk/aboutus/copy.htm), og der virker dit script også...

Jeg ved seriøst ikke hvad der er galt!