Avatar billede hotshot Nybegynder
23. oktober 2001 - 20:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker denne onkeyup ikke

Jeg har denne kode til en søgeform:

<form method=\"post\" name=\"soegning\" action=\"gr_soegeresultat.php?id=<?php echo $id ?>&type=<? echo $type?>\">

          &nbsp;<input type=\"text\" name=\"sog\" size=\"13\" value=\"\" onkeyup=\"document.soegning.soeg.disabled=(this.value == \'\')\"><br>
          &nbsp;<a href=\"gr_advsog.php?id=<?php echo $id ?>&type=<?php echo $type ?>\">Advanced Search</a><br><br>
            &nbsp;<input type=\"submit\" name=\"soeg\" value=\"Search\"><br><br>
      &nbsp;<input type=\"checkbox\" name=\"dok\">documents only

Mit problem er, at når jeg står på siden ønsker jeg, at min knap skal være disabled indtil man indtaster noget ind i søgetekstfeltet.
Men for at kanppen bliver disabled skal jeg trykke på backspace en gang.
Hvorfor det ?
Jeg har prøvet forskelligt, f.eks som det ses i koden, først at sætte tekstfeltets value til den tomme streng, hvorefter jeg kontrollere for netop dette, men lige lidt hjælper det.
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2001 - 21:14 #1
<ole>
  onkeyup=\"document.soegning.soeg.disabled=true;\"
/mvh
</bole>
Avatar billede hotshot Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:14 #2
Det virker ikke efter hensigten. Måske var min forklaring ikke fyldesgørende, så jeg prøver at uddybe den.
Meningen er at knappen skal være disabled indtil dere tastes et tegn i tekstfeltet. Så når der er min et tegn i tekstfeltet skal den blive enabled
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2001 - 18:26 #3
onKeyUp=\"(this.value.length > 0) ? document.forms[\'soegning\'].soeg.disabled = false : document.forms[\'soegning\'].soeg.disabled = true;\"

Men hvis jeg var dig, smed jeg det ind i en funktion:

<script>
tjekDis(felt,frm) {
if (felt.value.length > 0) frm.soeg.disabled = false;
else frm.soeg.disabled = true;
}
</script>

Og så:
<input type=\"text\" name=\"sog\" size=\"13\" value=\"\" onKeyUp=\"tjekDis(this,this.form);\">

Og smid forresten lige en \"disabled\" egenskab ind i submit-knappen:
<input type=\"submit\" name=\"soeg\" value=\"Search\" disabled>