Avatar billede frankeman Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XSL:INCLUDE

Det er trods ihærdige forsøg ikke lykkes mig at få xsl:include til at virke, om fejlen ligger i ms implementation af deres parser har jeg ingen anelse om.

Jeg har også prøvet den nyeste xml dom fra ms (msxml3.0) og der virker det heller ikke.

Det er muligvis et namespace problem, men så meget har jeg slet ikke styr på skidtet !!!

/Frank
Avatar billede getalife Nybegynder
23. oktober 2001 - 20:37 #1
Et af de første spørgsmål i denne kategori omhandler include i XSL..
Det ser ud til at det kun er \"ren\" html den kan klare.
Avatar billede frankeman Nybegynder
23. oktober 2001 - 20:54 #2
Tak for hjælpen.

Jeg går ud fra at du henviste til http://www.eksperten.dk/spm/23217

Du kan ikke svare på om ms har implementeret det i msxml3.0 ?

Eller hvor jeg kan finde en beskrivelse af forskellen mellem 2.5 og 3.0 (ifølge msdn skulle der være en beskrivelse, men Æ KA IT FINE ET)

Ich verstehe nur Bahnhoff !!
Avatar billede getalife Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:02 #3
Det var i 3.0 jeg forsøgte.. så svaret må nok være nej :o(

Nopes, jeg ved ikke hvor du kan se forskellen (hvem kan finde rundt på MS.com?)
Avatar billede frankeman Nybegynder
14. november 2001 - 13:10 #4
Jeg har fundet ud af at hvis man skift namespace til xslt så virker det men man mister samtidig <xsl:eval>, hvilket så kan løses med xsl:value-of select..

Et lille eksempel:

<xsl:stylesheet xmlns:xsl=\"http://www.w3.org/1999/XSL/Transform\" version=\"1.0\">

<xsl:include href=\"tab.xsl\"/>
<xsl:template match=\"/\">
bla
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

også skal du selvfølgelig have en fil kaldet tab.xsl, med samme namespace her \"http://www.w3.org/1999/XSL/Transform\"

Skal du have en scriptblok (jscript/vbscript) så bliver du nødt til at implementere dit eget namespace og tilføje det (ikke erstatte).

/Frank