Avatar billede lisarad Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:48 Der er 1 kommentar

Gruppering af elementer i form?

Er der nogen der ved hvordan jeg kan slette noget i en tabel ud fra 2 ting. Den første ting er et idnr som er værdien af en radiobutton. Og den anden ting er en overskrift i et hidden felt. Problemet er at de begge ligger inde i en løkke som udskriver det antal der er i tabellen - Så der vil altså være flere radiobuttons og flere hidden felter med forskellige værdier. Jeg kan jo sagtens slette ud fra en radiobutton som jo altid har en unik værdi, fordi den sletter ud fra den valgte... Men hvordan fortæller jeg den at hidden feltet hører med til den valgte radiobutton?? På nuværende tidspunkt tror den, den skal slette en post i databasen med et unikt idnr og samtlige overskrifter der er udskrevet på siden i hidden felter. Det vil selvfølgelig aldrig passe på en post i tabellen. Så hvordan fortæller jeg den at den skal slette ud fra den valgte radiobutton (altså idnr\'et) og den tilhørende overskrift i hiddenfeltet?

Håber det er til at forstå det er lidt svært at forklare..

<%strOutput = objRS(\"idnr\")%>
<input type=\"radio\" name=\"valg\" value=\"<%response.Write Server.HTMLEncode(strOutput)%>\">
<%strOutput = objRS(\"overskrift\")%>
<input type=\"hidden\" name=\"overskrift\" value=\"<%Response.Write Server.HTMLEncode(strOutput)%>\">

Kan man skrive et eller andet så disse to høre sammen i en gruppe? Så man når man vælger radioknappen også vælger den tilhørende overskrift i hidden feltet?

Lisa
Avatar billede opperen Nybegynder
01. juli 2003 - 17:59 #1
Hej Lisa.
Hvad med at give de enkelte hidden felter forskellige navne?
name=\"overskrift\" & objRS(\"idnr\") og på den side hvor du sletter i databasen tager du værdien fra radiobutton (id) og værdien fra det hidden field der hedder "overskrift" & id.

Håber det virker for dig.