Avatar billede fritzz Nybegynder
28. februar 2000 - 20:12 Der er 21 kommentarer

Langsomt internet (Tele Danmark)

Min opkobling kan på en god dag komme op på 1-2 kb/s, hvilket gør det næsten ulideligt at surfe på nettet. Jeg har et 56K-modem og en Tele Danmark internet opkobling. Jeg har en B&O telefon, og nogle siger, at den laver så meget støj på linien, at det forstyrrer modemet, er dette sandt? Eller kan det være et software problem der skal løses? I så fald, hvad skal der laves om?
Kan det forresten betale sig at konvertere til ISDN, og hvor stor en hastighedsforøgelse er der tale om?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
28. februar 2000 - 20:19 #1
Har du prøvet at frakoble andet telefon udstyr mens du surfer?....Der er set før at det kan nedsætte båndbredden.
Avatar billede jefa Nybegynder
28. februar 2000 - 21:24 #2
Ved en kanal ligger ISDN på ca. 6-7 kb/
Avatar billede coma Nybegynder
28. februar 2000 - 21:50 #3
Bruger du forlænge ledning til enten tlf. eller modem ? hvis ja, kan det også være med til at nedsætte hastighed
Avatar billede cskaade Nybegynder
28. februar 2000 - 22:20 #4
B&O telefoner laver meget støj på linien så koble den fra i mens du surfer.
Avatar billede amfora Nybegynder
28. februar 2000 - 23:08 #5
Jeg har også et 56K-modem, men hos Get2net, jeg ligger i gennemsnit mellem 4-7 KB/s. På en god dag over 10, endda helt oppe på 17 KB/s.
Men nogle gange fra en langsom server fra USA, er den helt nede omkring 300B/s.
Min modem ledning lå en gang ved siden af strømførende ledning til musikanlæg mm., der kom også nogle langsomme download. Men ak 10 cm fra og det var løst.
Avatar billede getalife Nybegynder
29. februar 2000 - 00:18 #6
De eneste 2 ting der sætter hastigheden ned på dit modem er:
1. Støj. Dette kan som der er nævnt være telefoner, forlængerledninger og andre elektriske apparater der er koblet på din telefonlinie.
2. COM-port. Det kan også være din kommunikations port der er lettere "defekt". Prøv at gå ind i Denne Computer, Kontrolpanel, Modem.
Marker dit modem og tryk på Egenskaber.
Vælg fanebladet Forbindelse (eller Tilslutning).
Der trykker du på Portindstillinger og fjerner markeringen i Brug FIFO-buffer. Tryk OK.
Tryk på Avanceret og fjern markeringen i Benyt Flowstyring (Flowkontrol).
Tryk OK helt ud til Kontrolpanelet og ring op.

Vh
Getalife
Avatar billede getalife Nybegynder
29. februar 2000 - 00:25 #7
amfora >>
Nah... den holder ikke den der...
Din max hastighed er 56000bps divideret med 8bit = 7000bytes/sec. Altså 7Kb/sec.
Og da jeg tvivler på at du er koblet op med mere end 56000bps på dit 56K modem, holder den ikke :o)

Vh
Getalife
Avatar billede einstein Nybegynder
29. februar 2000 - 07:15 #8
det ville da ellers være en god ide så at skifte fra ISDN (14KB/sec) til sådan et af de der 56 K Modems der kan køre 17KB/sec ........ Nej vel
Avatar billede amfora Nybegynder
29. februar 2000 - 20:12 #9
Getalife, i så fald viser min IE 5.01 fejl i antal byte/sek. Man kan nøje følge hastigheden når jeg downloader større filer over ca 400 Kb.
Mit modem er et Sandberg.
Jeg beklarer hvis man ikke en gang kan tro hvad programmet skriver. Det er måske en simulation som sælger trick?
Avatar billede einstein Nybegynder
29. februar 2000 - 20:56 #10
tip 1:
Har du prøvet programmer som getright og download accelerator, og set om de også kan hente med 17KB/sec.....

tip 2:
Prøv at lade være med at drikke, sniffe eller noget andet i en hel dag, og aflæs så tallet igen, måske vil du opdage at der rent faktisk står 1,7KB/sec
Avatar billede awar Nybegynder
29. februar 2000 - 22:31 #11
Amfora>>
Min 64 Kbit ISDN med IE5.01 siger også at hastigheden er omkring 20 kbyte/sec i starten af overførslen, hvilket jo ikke holder, og slet ikke ved overførsel af pakkede (zippede) filer!
Så er det jo spørgsmålet om MS har fået IE til at sige sådan, så man tror at deres nye software har forbedret ens linie :) eller om IE5.01 begynder at overføre data før man har fortalt hvor man vil gemme sin fil.

17 kbyte/sec holder ingen steder med et 56k modem :)

/Andreas
Avatar billede amfora Nybegynder
01. marts 2000 - 22:20 #12
Tak for svaret Awar, det er rart af andre også kan opleve den samme programfejl. Det er synd at det, IE 5.01, viser ét, med gør noget andet.
Jeg lavede en test igår kl 21:15 i en rimelig belastet periode, ved at downloaded Getright 1,954 MB, det tog 6 min og 31 sek. Referat: I startet viste IE 12,2 i 14 sek, 9,3 i 5 sek, derefter i stabilt leje mellem 4,8 og 5,2 KB/sek.

Så einstein det er godt du er bedre vidende, som du også bør være med det navn. Jeg har bare stødt på endnu en fejl fra Mircosoft.
Avatar billede einstein Nybegynder
01. marts 2000 - 22:45 #13
jeg tror ikke det er en fejl, det der med at den stater hurtigt.
Download accelerator stater også vildt hurtigt men finder efter 3 sek. så liniens max hastighed, det kan have noget at gøre med at den for at vise hastigheden, bruger noget statestik, og der skal man lige have flere end 2 målinger før resultat er troværdigt.
Avatar billede awar Nybegynder
02. marts 2000 - 00:42 #14
Og dog.. jeg kan huske tilbage på IE4 der snarere nærmede sig cruise-raten nedefra, modsat IE5.01. Desuden går der temmeligt lang tid (mange målinger) før hastigheden bliver rapporteret korrekt. Vi snakker om op til et minut.
Jeg holder på at MS har lavet det med vilje for at få folk til at tro at deres linje er blevet hurtigere med MS's produkt (hvilket jo næsten og lykkedes i dette tilfælde ;)

/Andreas
Avatar billede christoffer Nybegynder
04. marts 2000 - 23:53 #15
Det kunne jo være en muglighed at skifte til isdn hvis du har så mange problemer med dit modem, emn det er sku meget almindeligt at du kun kan downloade med en 2-3kb/s..
Og eftersom isdn er så billigt i øjeblikket kunne man jo fristes til at købe det, men der er bare et problem, for hvis man køber det for at kunne snakke i telefon samtidigt, og samtidigt vil have hurtig forbinnelse, så tager man fejl for man skal nemlig gå på internettet på begge linjer hvis man vil have hurtig forbinnelese..
Men det kan man jo også godt, problemet er bare at det så kommer til at koste dobbelt så meget i takts..
Og ISDN er kun så billigt i øjeblikket fordi der er noget nyt på vej. og det er internet over lysnettet som er enormt hurtigt..
Hvis du bor i byen kunne du jo overveje at gå på internettet over kabel nettet...
Men hvis du ikke har lyst til noget af det, kender jeg en måde du kan få dit modem til at rende stærkere, svare er simpelt hen INITSTRENGE, du går simpelt hen ind på nettet og søger efter initsrenge til et sandberg modem, og når du har fundet den init streng, går du ind i egenskaber på dit modem og vælger konfigurer, forbinnelse og advangseret så kan du skrive den der hvor der står yderlige instillinger og så skulle det gerne køre hurtigere..
Og det kan godt være at du skal gå ind og ændre max. hastighed til 115200bit...
Håber du kan bruge det til noget...

Christoffer
Avatar billede christoffer Nybegynder
04. marts 2000 - 23:56 #16
hov det var vist ikke dig der havde et sandberg, men så søger du bare efter det du har..............
Avatar billede christoffer Nybegynder
05. marts 2000 - 11:59 #17
Her sidder man og skriver et langt hjæpsomt svar og så får man ikke engang poing for det ;-(
Avatar billede getalife Nybegynder
05. marts 2000 - 13:47 #18
Christoffer >>
Jeg tror ganske enkelt at du er hamrende stiv...
Avatar billede mimer Nybegynder
10. marts 2000 - 22:29 #19
Med hensyn til dit spørgsmål omkring en B&O telefon, er det rigtigt at mange har problemer med at gå på nettet med denne type telefoner. Dette gælder også for Kirk telefoner. Ifølge Tele Danmark har det ikke kun noget med støj på linien at gøre, men derimod noget med den strøm en given telefon bruger!!!
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2000 - 23:04 #20
Hejsa

Jeg har selv en B&O 2500 telefon.
Og jeg har haft et 33.6 og et 56K modem inden jeg fik ISDN.
Jeg havde samme ulidelige problemer som dig. Det var ren og skær støj fra telefonen, idet at den tapper strømmen fra tlf'nettet istedetfor det lille batteri som er monteret i tlf'en.
B&O har erkendt at deres tlf'er bruger strømmen fra tlf nettet fremfor batteriet som kun bliver brugt den dag forbindelsen til tlf nettet ryger, for at lagre numre, kaldte numre og indkomne numre.

Angående ISDN kan jeg fortælle Christoffer at man stadig for god hastighed med en linie på ISDN. Man tager ikke fejl med hastigheden.
Jeg ved ikke hvor du har fået det med de 2 linier.... ISDN kører hurtigere med kun 1 linie i brug. Desuden er signalet i kommunikationen mellem sever og dit modem bedre, da det er digitale signaler fremfor analog signaler.

Så jeg ville vælge ISDN som mulig løsning, eller du kunne vælge ADSL som er skyld i at ISDN er så billig, da TeleDK kommer med landsdækkende service af ADSL indenfor de næste 4-6 måneder som ligger på 2Mbit download og 512KB upload.
Ellers så hiv stikket ud til B&O tlf'en når du skal surfe, kedelig løsning, men den er både billig, og den burde virke.

Mvh.
Tim
Avatar billede mln Nybegynder
04. april 2000 - 12:43 #21
Og endelig en løsning!!!

For at øge hastigheden på dit 56K modem fra tele dk, er det nødvendigt at opgradere modemet til at benytte v.90.
Sådan vil du få en download overførsel hastighed på 4-5 k/sek afhængigt af tid og Internetsted.
Du kan downloade en sådan opgradering til dit tele-dk modem på denne adresse:

http://www.opasia.dk/kundeservice/download/download_drivere.shtml

God fornøjelse med den snarligt forbedrede internetforbindelse.