Avatar billede mrzone Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Set DB

Hej

Jeg er novice i at programmere, men har et spørgsmål til eksperterne.

Jeg har en connectDB.asp fil som ser sådan ud:

<%
Set DB=server.createobject(\"ADODB.Connection\")

strConnect = \"Provider=SQLOLEDB;Server=XXXXX.XXXXXX.XX;database=WWWWWW;uid=XXXXXXX;pwd=XXXXXXX;network=XXXXXX\"

DB.Open strConnect
%>

Hvad er \"DB\" i linien \"Set DB=server.createobject(\"ADODB.Connection\")\" ?

Der kommer en fejl i den sidste linie som indeholder:
\"DB.Open strConnect\"

koden har været benyttet da det tidligere blev hostet på en server ude i byen, men jeg kan ikke tilpasse det til brug på min egen server.
Avatar billede azezazez Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:55 #1
det er bare et navn du giver din server.createobject så du kan kalde den efter du har sat din strConnect.

dvs. at den sidste linie kalder server.createobject(\"ADODB.Connection\") objected Open og bruger parametren strConnect til at åbne forbindelsen til databasen
Avatar billede azezazez Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:56 #2
det er bare et navn du giver din server.createobject så du kan kalde den efter du har sat din strConnect.

dvs. at den sidste linie kalder server.createobject(\"ADODB.Connection\") objected Open og bruger parametren strConnect til at åbne forbindelsen til databasen
Avatar billede mrzone Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:03 #3
Ok dvs at jeg kan kalde den hvad jeg vil ?

Hvordan kan det være at det ikke virker
Avatar billede mrzone Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:03 #4
...har du en ide ?
Avatar billede azezazez Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:05 #5
jeg kan prøve at sende dig noget kode... 2 sek..
Avatar billede azezazez Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:08 #6
<%set DB= Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")

DB.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver(*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"database.mdb\")& \";UID=; PWD=;\"
%>
Avatar billede azezazez Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:08 #7
prøv dette...
Avatar billede mrzone Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:09 #8
Det er en MSSQL base, kan jeg stadig bruge den du sender ?
Avatar billede azezazez Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:17 #9
mssql..?

altså en Microsoftsoft access database ?...

prøv !!!