Avatar billede landmanden Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

udskrive objekt til fil, indlæse objekt fra fil

Jeg skriver et objekt (der implementerer java.io.Serializable)ud til fil fra en servlet med følgende:
File f = new File(\"TestFil\");
ObjectOutputStream oos = new ObjectOutputStream(new FileOutputStream(f));
oos.writeObject(testObjekt);
oos.close();

Herefter læser jeg objektet ind igen i en jsp fil med følgende:
File f2 = new File(\"TestFil\");
ObjectInputStream ois = new ObjectInputStream(new FileInputStream(f2));
TestObject testobjekt = ois.readObject();
ois.close()
out.println(testObjekt.udskrivTekst());

Problemet er at testobjektet udskrivTekst() ikke udskriver noget som helst! Jeg kan se at det der skulle være skrevet ud rent faktisk står i filen. Hvad er der galt??
Avatar billede lbhansen Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:21 #1
hvis det der er din eksakte kode, så burde din jsp smide en exception, da et Object ikke kan blive til et TestObject uden at blive castet prøv:
TestObject testobjek = (TestObject)ois.readObject();
Avatar billede landmanden Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:00 #2
Undskyld, min fejl.
Jeg har selvfølgelig lavet et cast, men ellers er det den eksakte kode.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:53 #3
har du prøvet at flushe streamen, skrive den fulde sti til filen o.lign.?
eller prøve at bruge <%=testObjekt.udskrivTest()),
som jeg antager returnerer en streng
Avatar billede landmanden Nybegynder
24. oktober 2001 - 09:06 #4
Undskyld igen.
Problemet er slet ikke udskrivning/indlæsning af objektet, men objektet selv. Jeg aftestede med et ejb lokalt interface hvilket ikke duede - da jeg så erstattede med et almindeligt objekt var alt godt igen.
Men du skal have pointene for din ulejlighed!
Avatar billede landmanden Nybegynder
24. oktober 2001 - 09:07 #5
her!
Avatar billede landmanden Nybegynder
24. oktober 2001 - 09:16 #6
-Jeg roder da helt vildt rundt i det her!!
-Hvordan faen får jeg dig nu givet nogen point?!?!
-Er jeg den eneste der ikke kan se logikken i  ekspertens \"brugervenlighed\"?!?!
Avatar billede lbhansen Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:48 #7
hehe. Ja det er noget underligt noget. Synes dog ikke man skal have point, hvis man ikke har løst en problemstilling, så gem bare pointene til en anden gang:)