Avatar billede anderswind Nybegynder
28. februar 2000 - 14:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opdel så det står 5 og 5

Jeg har en database hvor man kan søge på efterskoler, men jeg kan ikke få den til at skrive hvor mange den har fundet og jeg vil også gerne havde at den viser dem 5 og 5 osv osv. Jeg vil også gerne høre om jeg kan optimere det så det kommer til at gå hurtiger. Jeg sender file med så i kan sige hvor det forskellinge skal side. Håber der er nogle der kan hjælpe.

Hilsen Anders

<% Response.Buffer = True %>
<html><head>
<title>Søgeresultat</title>
</head><body>

<%
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))

If Len(strKeyword) = 0 Then
    Response.Clear
    Response.Redirect("search.htm")
Else
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If

strSQL = "SELECT ID, Navn, Adresse, postnr, by, tlf, mail FROM Kunder WHERE"
strSQL = strSQL & " (Navn LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Adresse LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (postnr LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (by LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (tlf LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (mail LIKE '%" & strKeyword & "%')"

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("search_2000.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<p>Søgeresultat:</p>"
    Response.Write "<table border=0>"
    Do While Not rs.EOF
        Response.Write "<tr><td bgcolor='333333'>" & rs("Navn") & "</td></Tr><Tr>"
        Response.Write "<td>" & rs("Adresse") & "</td></Tr><Tr>"
        Response.Write "<td>" & rs("postnr") & "&nbsp;" & rs("by") & "</td></Tr><Tr>"
        Response.Write "<td>" & "TLF:&nbsp;" & rs("tlf") & "</td></Tr><Tr>"
If Len(mail) = emty Then
        Response.Write "<td>" & "Inge e-mail" & "</td></tr>"
Else
        Response.Write "<td>" & rs("mail") & "</td></tr>"
        rs.MoveNext
End If
    Loop
    Response.Write "</table>"
Else
    Response.Write "<p>Der kunne ikke findes nogle efterskole</p>"
End If

myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

</body></html>
Avatar billede 00-behave Nybegynder
28. februar 2000 - 14:29 #1
Antal fundet:

Lav et recordset (rstTest)

Response.Write rstTest.RecordCount
Avatar billede bocker Nybegynder
28. februar 2000 - 14:47 #2
1) Til at vise antal:

set count = myConn.Execute("SELECT count(*) as testing FROM bla bla blaaaa...")

Response.Write("Antal resultater: " & count("testing")) & vbCrLf

eller som 00-behave gør.

2) 5 og 5

Du skal bruge paging til dette, her er en artikel om det:

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp

ellers kan du også kigge på:

http://www.asptoday.com/
http://www.learnasp.com/
http://www.asp101.com/
Avatar billede anderswind Nybegynder
29. februar 2000 - 08:37 #3
Jeg ved godt at der ligger noget inde ved activeserverpages.dk men jeg kan ikke finde ud af at få det sat sammen med det jeg selv har. Jeg vil også gerne vide hvor jeg skal sætte min recordset.
Avatar billede 00-behave Nybegynder
29. februar 2000 - 08:39 #4
Det er svært at forklare her hvordan du skal gøre... jeg skal gerne gøre det, hvis der er mere end points på spil.
Avatar billede anderswind Nybegynder
02. marts 2000 - 10:23 #5
Der er ikke nogle af jer der har svaret på mit spørgsmål. Jeg har ikke brug for at vide hvor jeg kan finde det, for jeg har selv fundet det. Problemmet er og få det sat ind i min egen kode, kan i hjælpe med det og ellers tar jeg selv mine point.
Avatar billede bocker Nybegynder
04. marts 2000 - 11:20 #6
hmm...prøv dig frem, det er den bedste måde at lære det på :)